Halloween, ijshockey en stripclubs - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Halloween, ijshockey en stripclubs - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Halloween, ijshockey en stripclubs

Blijf op de hoogte en volg Simone

12 November 2012 | Rusland, Moskou

Hallo! Tijd voor een nieuw verhaaltje, ik heb weer meer dan genoeg leuks gedaan!
Ik had in mijn vorige verhaaltje gezegd dat we gingen proberen kaartjes te krijgen voor het Zwanenmeer. Dit is bij mij helaas niet gelukt, er was enorme belangstelling hiervoor en de lijst met namen was zodanig lang dat ik het maar heb laten zitten. Ik heb het tenslotte vorig jaar al gezien. Wel heel jammer, maar niet getreurd, ik ga proberen met kerst naar De Notenkraker te gaan die ook in Bolshoi Theater word gespeeld. Daarover met kerst meer!

In plaats van het ballet ben ik maar naar ijshockey gegaan, wat ook heel leuk was! Het was Dynamo-Spartak (2 teams uit Moskou) en de sfeer zat er bij het publiek goed in. Het was een groter stadion dan de vorige keer en het zat behoorlijk vol. De wedstrijd was niet heel erg spannend, Dynamo had gewonnen met 5-3, maar we zaten in het goede vak (van Dynamo dus) en al die Russen gingen helemaal uit hun dak, echt geweldig!

Op de zaterdagavond was het tijd voor Halloweenparty, die had ik vorig jaar gemist, gelukkig dit jaar opnieuw de kans gekregen om Halloween te vieren in Moskou! Een aantal jongens in de dorm hadden goed hun best gedaan op een gave Halloweenoutfit, ikzelf vond een stropdas, mijn bril en een Finse vlag om me heen gedrapeerd eigenlijk wel genoeg :p. Hele leuke avond gehad (denk ik althans, ik herinner me niet alles meer) maar de sfeer zat er goed in. Met name de foto's die je dan de ochtend erna gaat bekijken zijn geweldig, ik herinner me niet eens dat ik een aantal van die foto's heb gemaakt, maar dat is niet erg, ik ben allang blij dat ze gemaakt zijn (ik ga deze overigens niet hier posten als jullie het goed vinden, jullie hoeven niet alles te weten ;) )

Afgelopen week was wel iets minder leuk; een van mijn hele leuke collega's is helaas ontslagen, en afgelopen vrijdag was haar laatste werkdag. Ik had altijd samen met haar lunch en ik ging altijd Russisch met haar praten. Ik vind het erg jammer dat ze weg is, dus ik ga nu maar op zoek naar een nieuwe buddy die Russisch met me wil praten. Vandaag kennis gemaakt met haar vervangster, maar die lijkt tot nu toe erg aardig (maar we zullen zien, misschien is ze wel een heks ofzo). Ik heb in de tussentijd wel wat meer te doen gekregen op mijn stage, ik ben bezig geweest met een onderzoek naar de biomassaindustrie in Nederland en Rusland, dus zo leer ik nog eens wat. Ook ga ik braaf elke woensdag naar mijn Russisch les in Plekhanov University, ik ben zeer educatief verantwoord bezig!

Ik had al eerder gezegd dat we elke week een nieuwe bar uit willen proberen; elke week lukt niet altijd, maar afgelopen vrijdag had mijn collega een bar aanbevolen en spontaan met wat vrienden besloten om die bar eens onveilig te maken. Tenminste, als we het kunnen vinden! We hebben een uur rondgelopen in de regen in het donker, en uiteindelijk zagen we een hele grote opblaas Santa Claus, met heel groot de naam van de bar erop haha. Hoe we die hebben gemist weet ik niet, maar anyway. Wij lopen dus die bar in en er staan 2 doodenge Russen bij de garderobe te wachten, en die vroegen ons in het Duits (waarom in het Duits weet niemand..) om onze documenten. Nou wij die geven onze documenten, kunnen ze vervolgens niet tellen want ze dachten dat ik 20 was. Haha halloooooo 1991-2012, dan ben je toch echt 21 hoor! Toen kwam er een hele grote gespierde neger met een rode cowboyhoed op en een halfnaakt wijf, die zeiden dat ze gesloten waren, maar dat de striptease over een halfuur begint. Hahahahahah omggggg staan we daar in een stripclub, en dankjewel collega! Nou daar gaan we dus nooit meer heen. We zijn uiteindelijk geeindigd in Texas Chicken in de mall, om daar maar een biertje te drinken (en kipburgers te schranzen, die overigens heerlijk waren). Daarna nog een bezoekje gebracht aan de famous Heinekenbar en toen was het bedtijd :D

Het weekend heb ik lekker rustig aan gedaan, er was haast niemand hier omdat veel mensen op reis waren (ergens in Rusland, Europa, thuis, in the middle of nowhere, echt mensen waren overal en nergens). Ik heb lekker kunnen genieten van de stilte hier. Met de mensen die hier wel waren hebben we een dormparty gedaan, net als wat we vorig jaar deden. Lekker punsch en gluhwein gemaakt, en ik heb Hollandse appeltaart gebakken. 2 trouwens, want ik had zoveel appels gekocht dat ik maar een tweede erachteraan heb gemaakt :p Alles schoon opgegaan natuurlijk!

Dat zijn wel zo ongeveer de hoogtepuntjes van de afgelopen 2 weken, binnenkort komt er nog een verhaaltje hoor! Er is een plan om gebouwen te beklimmen om op de daken te gaan lopen (wat hartstikke verboden is natuurlijk, maar come on, this is Russia!) dus hoe dat af gaat lopen lezen jullie de volgende keer (of niet, als ik van het dak af ben gevallen). Een bezoekje aan het conservatorium zit ook in de planning, evenals het zien/horen van een opera wat ik nog heel graag wil doen. Schaatsen zal binnenkort hier ook weer kunnen, en ook komt Sinterklaas bijna in het land en hopelijk slaat ie Moskou dit jaar niet over! Ik wacht overigens met smart op kaartjes/pakketjes/post van NL, het adres staat in mijn vorige verhaaltje ;) Als jullie mijn een kerstkaartje wil sturen kan dat ook (heel graag zelfs), stuur die dan nu alvast, dan komt ie hopelijk ook daadwerkelijk met kerst hier binnen :p

Dat was het weer voor dit verhaaltje, volgende keer weer meer avonturen uit Moskou met Simone :D

Ajuuuuuuuuuuus

  • 12 November 2012 - 18:59

    Toek:

    Zo ouwe drankorgel! Idd heel verantwoordelijk bezig...met je studie. Ik denk dat we in de krant je volgende verhaal horen als ze je gearresteerd hebben omdat je op t dak klom. Ben nu wel benieuwd naar je niet gepubliceerde foto s ;-). He de notenkraker heb je al gezien met heel prettig gezelschap was je toe :-D. Nou Sinone have fun.
    Doeiiiii x

  • 12 November 2012 - 19:23

    Mam:

    Hey Moon,
    nou als je alleen een stropdas en een finse vlag om had dan kan je de foto's inderdaad maar beter niet openbaar maken, hahaha! Dus jullie gaan Zwarte Pietje spelen op de daken van Moskou? Geen wonder dat je zit te bedelen om pepernoten! Zorg dat je in ieder geval nuchter het dak op gaat.....!
    Succes met de russische (taal)lessen, geïntegreerd ben je volgens mij verder al volledig....! xxxx Mam

  • 13 November 2012 - 10:46

    Oma Ada:

    Meestal zijn het de oudere mensen die zich bepaalde dingen niet kunnen herinneren....maar dat begint bij jou al vroeg!!! Waar zou dat aan liggen?? Maar je doet wel goed je best op je werk enz. Nou Simone ik wil toch wel een keer foto's kijken hoor!!! Bolshoi Theater lijkt me ook veel interesanter dan zo'n stripclub!!! Doe rustig aan en je weet het:" PAS OP HOOR" Liefs, xxxx

  • 15 November 2012 - 13:13

    Denise:

    Hahah lekker hoooor, lijkt mijn aussie tijd wel. Wel leuk dat je elke keer nieuwe dingen doet en ziet daar!
    Ben benieuwd hoe dat dakbeklimmen afloopt...

  • 17 November 2012 - 16:40

    Wilma En Kees:

    Hoi Simone
    Net terug van paar dagen Limburg vinden we je laatste epistel.Weer een rustige paar weken met veel studie en bijtijds naar bed beleefd {I think not!!!!}
    Gezellig met Pa en Ma gegeten vorige weekend.Was wel vreemd, zij hier op visite zonder kids.Ze hebben ons fijn weer bijgepraat over jullie wel en wee.

    Eigenlijk vind ik dat we recht hebben op de Halloween fotos.Je hebt ons nu alleen maar nieuwsgierig gemaakt.

    Wees voorzichtig op het dak.Russisch ziekenhuizen lijken me niet erg gezellig.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 21966

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: