Merry Christmas and a Happy New Year! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Merry Christmas and a Happy New Year! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Merry Christmas and a Happy New Year!

Blijf op de hoogte en volg Simone

04 Januari 2013 | Rusland, Moskou

Lieve allemaal,

Een beetje laat, maar bij deze wil ik jullie alsnog een heel gelukkig nieuw jaar wensen, en het allerbeste voor 2013. Ook hoop ik dat jullie een leuke Kerst hebben gehad, ik in ieder geval wel!

Wat wel een beetje jammer was, was dat net het weekend voor Kerst een heleboel mensen naar huis zijn gegaan, waaronder ook een aantal van ‘de Moscow Family’ (jawel, ik heb 2 Moscow Famillies nu, schattig he haha). Franz (Duitsland) en Alica (Oostenrijk) zijn definitief naar huis gegaan, Markus (Finland) en Silvia (Oostenrijk) zijn weer teruggekomen naar Moskou om oud & nieuw te vieren hier. Gelukkig was Tobias (Singapore) nog wel hier met Kerst, en ik had besloten om een kerstdiner te organiseren, en wie maar mee wou doen deed maar mee. Uiteindelijk voor 10 man gekookt (is nog een hele opgave, pfoeh), maar het resultaat mocht er wezen hoor! Ik heb de 24e de hele dag in de keuken gestaan en mensen rondgecommandeerd. Ik heb gelukkig hulp gekregen tijdens het koken van Tobias en Justin (Frankrijk), erg fijn haha. Ook met alle boodschappen doen heb ik hulp gehad dus dat was echt heel erg handig. Met Kerstavond dus het diner geserveerd, als voorafje had ik zalmtartaar gemaakt met rucola en brood met geitenkaascrème. Als hoofdgerecht heb ik Boeuf Bourguignon met aardappelpuree en voor toe applecrumble met ijs. Alles was ontzettend lekker (al zeg ik het zelf!) en ben zelfs beloond voor het diner haha. Ik ben gekroond tot ‘Miss Plekhanov Dorm’, omdat ik een kerstdiner had georganiseerd en voorbereid, en de 2 Russische buddies vonden dat ik daar maar een award voor moest krijgen haha. Er was namelijk in het weekend dat iedereen wegging een National Food party, maar 3 mensen zijn op komen dagen omdat de rest of wegging naar huis, of er niet was. Toen was Mister Dorm gekroond, een Oostenrijker, die als enige iets te eten had gemaakt haha. Anyway, na het Kerstdiner besloten om Kerst verder te vieren op de 4e verdieping waar nog meer exchange students wonen, lekker champagne en wijn gedronken en een hele gezellige avond gehad. Tijdens het Kerstdiner kwamen de dezhurnayas ons nog een ‘Happy Christmas’ wensen, en omdat ik ze een beetje applecrumble had gegeven kregen we van hun een fles champagne cadeau, lief he haha.

Eerste Kerstdag heb ik vooral zitten uitbuiken van mijn heerlijke diner, lekker niks gedaan, filmpjes gekeken enzo. ’s Avonds hadden Tobias en ik besloten Kerst te vieren in de Beverly Hills Diner, een Amerikaanse diner in de stijl van Grease, echt een geweldige tent. Hij had nog een vriend uit Singapore uitgenodigd en die nam op zijn beurt weer een vriendin uit Mexico mee, dus was weer een gezellige en internationale bezetting. Lekker ordinair hamburgers zitten schranzen, en ze waren heeeeeeerlijk. Niks lekkerder dan hamburgers voor Kerst. De avond afgesloten in Pivo Management en toen was Eerste Kerstdag alweer voorbij.
Tweede kerstdag wederom helemaal niks gedaan, behalve eten natuurlijk :p (jullie zijn niet anders gewend van me), en ik had lekker sushi afgehaald, thuis gegeten met een dvd erbij. Best een leuke Kerst zo, toch?!

Met Oud&Nieuw hadden we grootse plannen; we hebben met een hele groep een limousine gehuurd waarmee we door Moskou hebben gereden, en deposit cards voor een club (La Fabrique) gehaald. We hebben een ontzettend leuke rit gehad, met het aftellen stonden we voor de Staatsuniversiteit van Moskou met een uitzicht over de stad. We hoopten het vuurwerk van het Rode Plein daar te zien maar dat is niet gelukt, wel waren er genoeg Russen hier met hun eigen spectaculaire vuurwerk dus we kwamen niks tekort. Lekker allemaal aan de champagne (de chauffeur gelukkig niet) en na 12en snel doorgereden naar de club, want die was aan de andere kant van Moskou. Daar natuurlijk tot in de vroege uurtjes doorgefeest, het was echt een oud&nieuw om nooit te vergeten! Iedereen lekker helemaal straalbezopen dus we kunnen niet alles navertellen, maar ik garandeer je dat het geweldig was 
Oh ja, voor degenen die het zich afvragen; ik ga zeker nog elke dag naar mijn stage, nu dus even niet vanwege de vakanties, maar ik spendeer zeker tijd op kantoor haha. De dagen voor kerst was het heel erg rustig dus heb ik maar films zitten kijken of Russisch geleerd. We hadden een ‘End of the World party’ op werk, en hebben we Secret Santa gedaan. Was een erg gezellig feestje met lekker eten, en ik heb een hele mooie schaal van Villeroy&Boch gekregen van mijn baas, erg aardig van hem!

Nu is iedereen vooral aan het bijkomen van de feestdagen, ik neem aan dat jullie in Nederland daar ook nog steeds mee bezig zijn? Nu in Rusland is iedereen vrij vanwege de national holidays hier, op 7 en 8 januari viert men hier Kerst en 9 januari gaat iedereen weer werken, dus lekker 9 dagen vrij haha. We zijn nu vooral musea en parken aan het bezoeken, en de dingen doen die we nog wilden doen. Gisteren was geweldig, ik was met Tobias, Silvia en haar vriend die nu op bezoek is naar Tsaritsino Park gegaan voor een fotoshoot in 19th century kleding. Tobias had geen idee wat we gingen doen, het enige wat hij wist is dat hij om 15.00u in Tsaritsino Park moest zijn. Toen hij erachter kwam dat hij zich moest verkleden, hahaha oooh je had zijn hoofd moeten zien, hij was niet blij haha. Het resultaat staat al op Facebook, ik zal hier ook nog een paar foto’s plaaten. Ik ga zometeen naar een ijshockey wedstrijd, en morgen gaan we naar het Goelagmuseum en Bunker 42, een museum over de Koude Oorlog. Ook willen we nog naar de schietbaan en schieten met Kalashnikovs, ik hoop dat dat gaat lukken, dus daarover vertel ik jullie nog wel :)

Dit was wel zo ongeveer wat ik heb gedaan met de feestdagen (vooral eten natuurlijk), en ik heb een ontzettend leuke tijd gehad met Kerst en Oud&Nieuw hier. Hopelijk waren jullie feestdagen ook leuk, maar ik weet zeker dat ze niet zo leuk waren als de mijne ;) nogmaals wens ik jullie allemaal het allerbeste voor 2013! Mijn goede voornemen is om zoveel mogelijk reisjes te maken en zoveel mogelijk mensen te zien van afgelopen semester en mijn exchange semester :)

С новым годом и рождеством!

  • 04 Januari 2013 - 11:56

    Denise Wijnveen:

    Jij ook nog een Gelukkig Nieuwjaar enzo he :) haha
    Weer lekker veel eten, maa dat hoord erbij natuurlijk

    Hahaha die foto op facebook van dat verkleden, ziet er wel cool uit hoor!

    Nou nog maar een paar weekjes, dus geniet er nog even van kieeend.
    Tot snel! XX

  • 04 Januari 2013 - 14:27

    Mam:

    Nou jij bent duidelijk in de verkeerde eeuw geboren, die jurk staat je geweldig :-) !!! xxxx

  • 04 Januari 2013 - 15:08

    Opa Bram:

    Lieve Simone,
    Allereerst ook nog een gelukkig 2013 gewenst! Hoop dat je dat veel resultaten zal brengen in dit (laatste?) schooljaar. Wat fijn dat jullie 7 en 8 januari nog eens Kerst gaan vieren! Als je dan weer zo lekker en veel gaat koken zou ik haast geneigd zijn te komen proeven! Anders kom je dat .z.t. maar eens in Driebergen demonstreren.... Nog een paar fijne (laatste) weken in Moskou toegewenst en dan hopelijk tot ziens.
    Liefs, Opa

  • 04 Januari 2013 - 15:23

    Oma Ada:

    Wow simone wat een verhaal weer. Je moeder en Jason waren zojuist hier. Maandag mag iedereen weer naar school en werken. Lekker eten zit wel in de familie. Net met Opa mosselen zitten eten met een saus a la Oma!!!! Je foto's zijn leuk hoor. o,o "meet my cranny" Ach ja we blijven lachen. Tot gauw, liefs en groetjes.

  • 04 Januari 2013 - 19:10

    Toek:

    Hoi Simone, onze feestdagen waren wat saai vergeleken met die van jou maar ja... 40+ he! Ik vind dat dat je dit x lang weg bent naar mss is het omdat je weer weg bent. Geniet nog ff lekker van moskoud maar dat lukt je aardig zo te horen. Doeiiiii x

  • 14 Januari 2013 - 20:39

    Chantal:

    Hoi tsarina Simone, leuk om te volgen hoor! Toch vond ik je dat militaire uniform nog leuker staan (kon je zo met je zus mee) ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 21966

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: