Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Simone

06 December 2012 | Rusland, Moskou

Hallooo! Alweer even geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven, en ik wil natuurlijk niet mijn moeder ongerust maken. Het leven in Moskou gaat, net als vorig jaar, weer veel te snel. We zitten in de eerste week van december en de tijd vliegt voorbij. Genoeg leuke dingen gedaan in de tussentijd, dus ik vond het wel weer eens tijd worden voor een update ;) Ik heb ook weer een nieuwe shoppingmall aan mijn lijst toe kunnen voegen (Afimall). Het is een mall buiten het centrum van Moskou, en het is echt gigantisch. Het is zelfs zo gigantisch dat ze op de bovenste verdieping 10 meter hoge matrushka’s hebben geplaatst haha. Lekker zonde van de ruimte ook, maar het is wel ontzettend leuk. Daarna in de mall een bezoekje gebracht aan Texas Chicken, waar ze ook nog eens bier verkopen. Wist niet eens dat dat mocht in fastfoodketens, maar Markus (Finland) en ik hebben ons helemaal volgegeten met een emmer kippenpootjes en bier, heerlijk haha.

Gisteren ben ik gaan schaatsen in Gorky Park met een paar van de Nederlanders om Sinterklaasavond te vieren. De schaatsbaan is nog een stuk groter dan vorig jaar (en ik vond het vorig jaar al groot, nu is het echt gigantisch). Alles mooi verlicht in het donker, en langs de kant restaurantjes of tentjes waar je allerlei lekkers kunt halen. Mijn schaatskunsten zijn zoals altijd bedroevend slecht, maaaaaaar ik ben maar 1x gevallen gisteren dus het viel me nog reuze mee. Ik ga zeker nog vaker heen om meer te schaatsen, want wat Sven Kramer kan, kan ik natuurlijk ook!

Ik neem aan dat jullie het nieuws hebben gevolgd, en dat jullie hebben meegekregen dat we in Moskou de ergste sneeuwstorm hebben gehad sinds 50 jaar. Klinkt heel erg, alsof we allemaal zijn doodgevroren maar het viel allemaal wel mee hoor; het heeft gewoon bijna 36 uur non-stop gesneeuwd hier, en er lag ongeveer 50 cm sneeuw. Veel is er inmiddels niet meer van over, het heeft daarna lekker geregend en nu is het vooral spekglad overal :p. Wel hebben we een heel mooi uitzicht gehad vanuit het kantoor, met al die vlokken die uit de lucht vallen: prachtig!

Vorige week heb ik overigens een presentatie gedaan om mijn home university te promoten. Dit is een jaarlijks evenement in Plekhanov en ik had toestemming van mijn werk om Den Haag even flink te promoten. Dit heb ik ook zeker gedaan; ik heb iedereen lekker zitten maken met onze geweldige drug policy, de tieten van Den Haag, het strand van Scheveningen en de bar die tegenover onze school zit. Als er nou geen exchange students naar Den Haag komen dan weet ik het ook niet meer ;) was wel heel leuk dat ik tijdens de presentatie al e-mailtjes heb gehad van studenten dat ze mijn presentatie heel leuk vonden! :)

Ook had ik het vorige keer over dat we zouden rooftoppen; op daken lopen dus. Ik heb het nog niet gedaan, maar mijn kamergenootje wel en die vond het tegenvallen. Ik zit nog steeds te wachten tot ik een mailtje krijg van die Russische trut maar ik denk niet dat ik iets van haar ga horen :( Gelukkig zijn er nog genoeg dingen die ik wil zien en doen in Moskou dus geen zorgen, ik kom wel aan mijn trekken hier.

2 weken terug ben ik met een paar Duitsers en Oostenrijkers naar de kerstmarkt van de Duitse ambassade geweest. Eerst lekker op z’n Russisch een halfuur in de rij gestaan voor de paspoortcontrole in de kou. Helemaal vol hoop hadden we het over de kerstmarkt, en over wat we zouden gaan kopen/eten/etc. Komen we eindelijk het terrein op van de markt, is alles al uitverkocht haha. Gelukkig hadden ze wel een kraampje met braadworsten en glühwein, dus we hebben ons tonnetje rond gegeten natuurlijk. De glühweinkerel was helemaal gek op ons en heeft ons nog een rondje gegeven later op de middag, nooit mis natuurlijk! Ook hebben we een 3literpak wijn gekocht, en hebben we dezelfde avond nog wat meer glühwein gemaakt (er bestaat niet zoiets als teveel glühwein!).

Ook op stage gaat het goed, al is het wel een beetje rustig nu. Vandaag toevallig hadden we een hele interessante lezing over Social Media en hoe dit toegepast kan worden in bedrijven en hoe je het bedrijf verder kan ontwikkelen met het gebruik van Social Media. Verder vermaak ik me wel met mijn Russische collega’s, ze zijn erg gezellig. Morgen zijn de 4 leidinggevenden weg voor 10 dagen (ze gaan op businesstrip naar Siberië, haha liever zij dan ik) dus morgen trekken we een fles champagne open haha.

Bij deze wil ik ook gelijk de mensen bedanken die me al kerstkaarten en pakketjes hebben gestuurd; ik ben er erg blij mee :) de pepernoten zijn bij een hoop mensen in de smaak gevallen en de chocoladeletter was ook erg lekker! Ik wacht met smart op meer kerstkaarten, jullie weten het adres.
Kerst en Oudejaarsavond komen ook steeds dichter bij, precieze plannen hebben we nog niet maar het gaat zeker legendarisch worden ;) it’s going to be a Christmas we’ll never remember! Genoeg mensen die in de dorm zijn om het mee te vieren, dus daarover in het volgende verhaaltje meer. Ik denk dat ik weer iets post of na kerst of in het nieuwe jaar, dus bij deze alvast een gelukkig kerstfeest iedereen :) Ook heb ik geruchten gehoord over een national food party (net als vorig jaar) dus wordt vervolgd! Wel jammer dat in december al een heleboel mensen definitief naar huis gaan, en wederom zal het gemist groot zijn, net als vorig jaar. Beide kamergenootjes gaan in december weg. Magali (mijn Franse kamergenootje) komt na een maand weer terug, omdat ze hier voor een jaar is, en Ruishan (Singapore kamergenootje) gaat in december een rondreis maken door Europa en dan vliegt ze direct door naar Singapore. Ik ga haar wel missen hoor haha, ik heb genoeg te vertellen over haar maar dat horen jullie allemaal als ik thuis ben ;).

Trouwens, ik heb iets om naar uit te kijken als ik weer terug ben, want er wordt een reunie georganiseerd voor de exchange students van vorig jaar, en jullie mogen 3x raden waar…… AMSTERDAM haha oh ik ben daar zo blij mee, ik hoef tenminste de grens niet over. Susi, Laura, Vincent en Stefan (kennen jullie ze nog?) komen allemaal en ik kan echt niet wachten om ze weer te zien. Hopelijk doen ze ook zoiets volgend jaar voor de studenten nu, dat zou echt super zijn :D

Anyway, volgens mij zijn jullie zo wel weer up to date van mijn leventje hier in Moskou; ik geniet echt van elk moment dat ik hier ben, het gaat allemaal geweldig hier en ik wil nog niet naar huis haha. Volgende keer weer meer avonturen uit Rusland, maar voor nu zeg ik ajuuuuuuuuus en tot de volgende keer!

  • 06 December 2012 - 18:30

    Toek:

    Heee Simone,
    Ik zou bijna geloven dat rusland leuk vertoeven is. Voor sommige mensen wel ;-). Ik neem t je wel kwalijk dat je zit te promoten om russen nr den haag te krijgen. Ben je niet goed? Ik woon hier ook hoor. Maar goed, ben blij te horen dat je t zooooo leuk hebt. Hou vol. xx

  • 06 December 2012 - 18:47

    Mam:

    Nou het blijft een groot feest daar zeg, leuk hoor! Wij zijn morgen aan de beurt voor sneeuwbuien, maar ik hoop niet 36 uur achter elkaar wat alles ligt hier meteen op zn gat.... Even je adres opzoeken voor een kerstkaartje ;-) xxx

  • 06 December 2012 - 22:23

    Art:

    Waarom ben je ook alweer naar Rusland gegaan? Stage? Betekent dat PARTY? Heerlijk om te lezen dat jij je zo goed vermaakt!!! Ik had niets gehoord van jullie sneeuwstorm. Kort maar krachtig begrijp ik.
    Goed dat je nog 'g-wein en wurst' kreeg van onze oosterburen anders had je voor niets in de kou gewacht. Nou, hier is het ook koud!!! Ik vond Lissabon prettiger!!!
    See you!!

  • 08 December 2012 - 18:06

    Oma Ada:

    Hee Simone, je vermaakt je wel. Hier hebben we ook sneeuw en het is glad, wel erg mooi die sneeuw . Gisteren nog een mooie wandeling door het bos gemaakt. Er kwam toch geen visite, die komen morgen. Ben wel benieuwd wanneer je dat envelopje nou eens mag ontvangen??? We moeten nog maar eens skypen als je tijd hebt. Liefs en be good!!!!

  • 10 December 2012 - 11:42

    Denise:

    Hihi leuk verhaaltje weer hoor! Hier was het afgelopen weekend sneeuwstorm, hele land natuurlijk in paniek.. Nu is het allemaal weer weg (gelukkig maar, geef mij maar zon..)

    Geniet van je dagen zonder leidinggevende haha

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 21966

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: