Eerste sneeuw in Moskou en meer! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Eerste sneeuw in Moskou en meer! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Eerste sneeuw in Moskou en meer!

Door: Simone Charnock

Blijf op de hoogte en volg Simone

25 Oktober 2012 | Rusland, Moskou

Hallo!

Nu hoeft mijn moeder voorlopig niet meer te klagen dat ik nooit schrijf, 10 dagen geleden was mijn laatste verhaaltje (wat eigenlijk voelt alsof ik het gisteren heb geschreven). Nog steeds gaat alles goed met me en ik geniet elke dag, elk moment van Moskou! Ik zit hier vandaag precies 2 maanden, de tijd vliegt voorbij!

We hebben vandaag voor het eerst sneeuw gehad; er werd geklapt en gejuicht in het kantoor en mensen wensen elkaar 'met de eerste sneeuw' letterlijk vertaald haha. Dat het na een minuut stopte met sneeuwen mocht de pret niet drukken overigens, de vrouw van een van mijn collega's is afgelopen week bevallen en dit werd gevierd met champagne in het kantoor. Uiteraard de fles soldaat gemaakt en dan weer aan het werk (niet dat ik wat heb gedaan, maar even voor het idee). Op dit moment wordt er voor mij gekookt door een van de Franse meisjes (Annabelle), die haar tartiflette aan het maken is, echt heel erg lief!

Afgelopen weekend ook weer lekker gaan stappen in Moskou, het nachtleven hier bevalt me erg goed (had ik vorig jaar ook meer van moeten genieten, dat ben ik nu allemaal aan het inhalen). Tot het moment dat we besloten naar een andere bar te gaan die 'hungry duck' heet. Ik zat dus in een gipsycab met 2 Nederlanders en een Kroaat, en mensen hadden tegen ons gezegd dat die bar 'crazy duck' heette. Wij dus daarheen rijden en de taxichauffeur kende die tent niet, dus stonden we ergens in Moskou waar we niet moesten zijn. Tweede taxi dan maar. Weer een ritje van een kwartier en rondgelopen voor een halfuur, maar wederom waren we niet op de goede plek. Derde taxi genomen, inmiddels wisten we niet zeker of de bar nou 'hungry, ugly of crazy duck' heette, we hebben 4 verschillende adressen ("Wat is het adres?" -Nummber 27! Okee fijn, dat helpt..) doorgekregen en meerdere metrostations, dus veel wijzer werden we er niet van. Uiteindelijk hebben we 4 taxi's versleten en hebben we rondgelopen van 3-6uur 's nachts (inmiddels waren we ook helemaal nuchter, wat nog het allerergst was). Niet de beste avond, maar achteraf kan ik er best wel om lachen.

Overigens waren 3 vrienden (twee meiden uit Oostenrijk, die in dezelfde stad studeren als Susi en Laura (van vorig jaar, kennen jullie ze nog?) en een Finse jongen) afgelopen weekend naar Kazan gegaan voor een klein weekendtripje, pas als ze eenmaal weg zijn merk je dat je echt mensen gaat missen. Ze hadden voor ze weggingen nog een leuk briefje en snoepjes in mijn postvakje gedaan (net als vorig jaar, we hadden een envelop met onze naam erop, en daar kan je dan berichtjes/snoepjes/andere leuke dingen in achterlaten). Heel lief van ze, ik was ook erg blij toen ze weer terug waren!

Plannen voor dit weekend zijn er ook; het theaterseizoen is weer begonnen, en ik ga net als vorig jaar, jawel, naar het Bolshoi Theater om het Zwanenmeer te zien :D Vorig jaar was dit een van de absolute hoogtepunten tijdens mijn exchange, dit jaar wil ik dit sowieso weer doen! Dus hup naar de kassa toe om 6u in de ochtend om mijn naam op een lijst te zetten, en vervolgens 2uur wachten in de kou om het kaartje op te kunnen halen; het is het helemaal waard! Vorig jaar werd het Zwanenmeer alleen in het nieuwe kleinere theater gespeeld, maar dit jaar in de échte, ik kan niet wachten!

Ook heeft mijn moeder gevraagd foto's te plaatsen hier voor de mensen die geen facebook hebben, dus dat zal ik ook zeker doen ;) Komen later deze avond! Mijn plannen voor St Petersburg gaan helaas niet door vanwege deadlines op het werk, dus tripjes zitten er voor mij helaas niet in. Gelukkig vorig jaar wel reisjes gemaakt dus ik vind het niet heel erg. Er is nog meer dan genoeg te zien in Moskou en ik vermaak me uitstekend!

Overigens, voor wie zich geroepen voelt: ik wil heel graag chocoladepepernoten, een chocoladeletter, unox rookworst en speculaaskruiden hebben uit Nederland :D Wie oh wie helpt mij?

Dit was het weer voor vandaag, ik denk dat het volgende verhaaltje over een maand komt haha! Ik zal jullie uiteraard laten weten hoe het ballet was, en vertellen wat ik nog meer heb gedaan! Een feestje op een karaokeboot zal er hopelijk ook bij zitten, want die plannen zijn er ook nog.

Tot de volgende keer maar weer :D ajuuuuuuuuus!

  • 25 Oktober 2012 - 17:03

    Charlie:

    Klinkt goed Simone. Alleen sneeuw lijkt me niks. Geef mij maar zon! Was het niet Coyote Ugly wat je zocht. Is een keten waar je leuk op de bar kan dansen. Geniet nog lekker en groeten van ons. Liefs, H&C

  • 25 Oktober 2012 - 17:24

    Marco :

    Tartiflette is zo lekkkkker! Zeker als het koud is met sneeuw haha:)

    Trouwens nog een tip voor je om aan je rookworsten te komen: www.heimweewinkel.nl

  • 25 Oktober 2012 - 19:51

    Mam:

    The Hungry Duck, Pushechnaya ul. 9 (next to Kuznetsky Most Metro). Wil je ook het telefoonnummer?!
    Anyway ik heb hier je chocoladeletter liggen en ook wel rookworst en speculaaskruiden, kom je het halen? ;-)
    En ik maar denken dat die Russen chagarijnig zijn terwijl ze een feestje vieren om dingen die niet gevierd zouden moeten worden: sneeuw...... Any excuses for a drink, geen wonder dat je het zo'n leuke stad vindt!
    Jammer dat je tripje naar st. p niet doorgaat, misschien volgende maand of zo? Krijgen we nog wel een wie is wie als je de foto's plaatst?
    xxxxx

  • 25 Oktober 2012 - 20:10

    Wilma En Kees:

    Hoi Simone,Green with jealousy at the thought of your trip to the Bolshoi to see Swan Lake.Wouldgive my back teeth to see that.Send some vibes when you,re there,maybe I,ll receive them here.Not jealous of the snow though!!! HAVE FUN. x

  • 25 Oktober 2012 - 21:11

    Toek:

    Haha, rare lui, blij met sneeuw!!! Ieieiuwwwww. Zwanenmeer ja das berer wil ik ook heen maar dat wist je al. Als je in rusl woont (echt woont) dan kom ik ff langs. nou geniet v de sneeuwvlok, ik v de pepernoten enzo ;-)

  • 27 Oktober 2012 - 10:19

    Art:

    Haha sneeuw!!! En ik vind het hier nu al zo koud... sfrn sfrn ... en dan nachten lang door de kou zwerven, je past je al aardig aan. Ik denk dat je al dat drank wel nodig hebt.
    Lekker, tartiflette met Reblochon? Wat dat betreft zit je daar wel goed. Cultureel op alle niveaus zeer verijkend.
    Nou Siem, werk ze nog (een beetje) en blijf lekker genieten!!!

  • 02 November 2012 - 18:27

    Oma Ada:

    Op fb schreef ik al dat we tijdens onze vakantie aan je gedacht hebben, vanwege al dat heerlijke eten enz. Het was weer erg leuk. Nou Moskou is beslist een mooie stad maar om te vieren dat het gaat sneeuwen gaat toch wel een beetje ver. Maar het Zwanenmeer dat lijkt mij wel heel mooi. Doe rustig aan en have fun. Liefs xxx

  • 05 November 2012 - 16:06

    :

    Hoi Simone!

    Leuk om je verhalen te lezen!!! Volgens mij ben je enorm aan het genieten, maar het is je van harte gegund!
    Als je terug bent, ben ik ook weer het land uit. Maar als we in juni, juli of augustus weer allemaal in Nederland zijn, moeten we maar weer eens een tapas-avondje doen met Laura en Dagmar! ;-)
    Geniet er nog maar van!

    XX JH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 21966

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: