Dat was het dan alweer... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Dat was het dan alweer... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Dat was het dan alweer...

Door: simoneinmoskou

Blijf op de hoogte en volg Simone

26 Januari 2012 | Rusland, Moskou

Lieve allemaal,

het lijkt voor mij echt nog heel kort geleden dat ik op 29 augustus vertrok voor een exchange semester naar Moskou. Ik ben vandaag thuisgekomen, en ik schrijf dit verhaaltje vanuit mijn vertrouwde (of eigenlijk niet meer zo vertrouwde?) slaapkamertje. De tijd is echt voorbij gevlogen, gewoon omdat ik het zo ontzettend leuk heb gehad. Mijn buddy vroeg me gisteren wat mijn leukste herinnering is van mijn tijd in Moskou, en ik zat toen een uur lang non stop te kletsen over alles wat ik heb meegemaakt: mijn awesome verjaardag, mijn reis naar Sint Petersburg en Nizhny Novgorod, Kazan en Jekaterinburg, de tea- en wine parties, het gezellig samen koken in de veel te kleine keuken, maar het allerleukste waren toch wel het gezelschap wat er bij mij in de dorm woonde. Ik heb echt hele leuke vrienden overgehouden aan mijn tijd in Moskou, en ik hoop ze allemaal eens een keer te kunnen bezoeken (tripjes naar Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Japan zullen maar eens gepland moeten worden!). Ik ga de stad Moskou ook missen, gewoon omdat het 100.000x leuker is dan wonen in Woerden haha. Ik hoop dan ook zeker in de toekomst daar vaker tijd door te brengen, het is echt mijn stadje geworden. Al met al; alleen maar leuke dingen te vertellen over mijn exchange, waar ik al zo lang naar had uitgekeken. maar stiekem is het eigenlijk ook wel fijn om binnenkort weer naar mijn eigen normale universiteit te gaan, en niet meer die idiote school in Rusland, haha dat was echt te gek voor woorden!

Voor nu is het dan ook even afgelopen met de verhaaltjes, maar niet getreurd; ik ga in september op stage in het buitenland, en dan kan ik jullie weer entertainen met mijn belevenissen. Waar ik stage ga lopen weet ik niet, maar dat horen jullie tegen die tijd natuurlijk wel ;)

Dus poka poka (doei doei in het Russisch) en tot de volgende keer maar weer!

xxxxxxxxx

  • 26 Januari 2012 - 19:56

    Mam:

    Kan je gewoon nog wel verhaaltjes schrijven, dan weet ik ook een beetje wat je zoal in NL meemaakt!

  • 26 Januari 2012 - 20:22

    :

    Haha! Als ik een paar dingetjes aanpas naar mijn situatie in Estland, dan het ik het verslag zo kunnen overnemen! Leuk dat jij het, net als ik, ook GE-WEL-DIG hebt gehad!

    Ik zie je maandag!! :D Toch wel gek om weer naar de HHS te gaan he?

  • 26 Januari 2012 - 20:35

    Denise:

    Leuk dat je weer thuis bent kiend! Ik ga ook op stage in september, kunnen we together haha :D

  • 27 Januari 2012 - 08:09

    Toek:

    He gezellig. Je bent er weer. Nou zuid afrika ga je toch????

  • 27 Januari 2012 - 10:32

    Art:

    Welcome home!!! Geweldig dat je zo goed naar je zin hebt gehad!!! maar ja, dat wist ik al - heb ALLES gelezen :D
    en max van -15º kan je toch niet echt missen???

  • 27 Januari 2012 - 12:41

    Erlijn:

    Tot snel Charnock!

  • 27 Januari 2012 - 13:06

    Wilma:

    Welcome home.Hope to see you this summer.-26 deg. in Moscow.Are you sure you don't prefer Woerden.xx

  • 27 Januari 2012 - 15:17

    Oma Ada:

    Lieve Simone, Welcome Home!! Leuk afsluit verhaal van je verblijf in Moskou. Nu weer naar een "echte" school. Liefs en succes, Oma.xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Uitwisseling in Moskou

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2012

Dat was het dan alweer...

06 Januari 2012

To Holland and back!

06 December 2011

Lekker Sinterklaas!

11 November 2011

On the road again

27 Oktober 2011

Ditjes en datjes
Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 21972

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: