Ik leef nog hoor mam! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Ik leef nog hoor mam! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Ik leef nog hoor mam!

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 Oktober 2012 | Rusland, Moskou

haaallo!

Het is alweer even geleden dat ik heb geschreven en ik heb van mijn moeder begrepen dat een heleboel mensen hebben gevraagd wanneer ik weer eens een verhaaltje ging schrijven. Bij deze dus, om jullie te laten weten dat ik nog steeds niet dood ben na al die liters wodka en bier die ik hier heb achterovergeslagen (tja ma, je vroeg er zelf om!). Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel interessants te melden heb, het enige wat ik doe doordeweeks is in een kantoor zitten van 9-18, en in de avond ben ik óf in de dorm, óf in de bar, óf in pivo management (jaja, trouw elke dinsdag ga ik erheen!) óf ik ben aan het stappen. Op stage doe ik niet heel veel bijzonders, meestal hebben ze niks voor me te doen dus zit ik lekker te facebooken en 9gag'en. Toevallig deze week heb ik weer wat te doen omdat er een collega weg is en ik mag zijn werk dus overnemen (import duties en taxes in Rusland, reuze interessant...) maar goed je moet de dag toch doorkomen he. De lunchlady op werk komt trouwens niet meer, die was het gezeur van mijn collega's over haar eten zat en nu zitten mijn collega's te overwegen mij als lunchlady in te huren omdat ik zo graag kook haha. Ook de chocolate machine (zo noem ik hem haha) heb ik helemaal door; ik heb er inmiddels aardig winst uit gehaald door op 'change' te drukken terwijl de chocolade valt en dan krijg ik mn geld terug. HOPPAAAAA gratis chocolade, wie wil dat nou niet :D?

Mijn weekenden spendeer ik over het algemeen in een club in Moskou, vrijdag- of zaterdagavond lekker stappen (of beide avonden als ik in een goede bui ben), maar daar hoeven jullie de details niet van te weten ;) Zondags is mijn standaard kookdag en probeer ik nieuwe recepten uit (wacht maar tot ik thuis ben, ik ben echt een masterchef :D). Ook proberen we elke week een nieuwe bar uit om zo nog meer van de stad te zien, en ik realiseerde me afgelopen week dat ik zelfs nog lang niet alles heb gezien, ondanks dat ik er al een keer een half jaar heb gewoond. Verder ga ik overdag in de weekenden naar de mall, het park of ik blijf in bed vanwege een major hangover. Ik geniet in elk geval nog steeds volop van het in Moskou zijn, ik hou echt van deze stad! Net als vorig jaar vliegt de tijd, time really does fly when you are having fun.

Ik ga overigens niet naar huis met kerst heb ik besloten, daarom herhaal ik nog een keer het adres van de dorm zodat jullie mij kerstkaartjes kunnen sturen (wat ik heel leuk vind):

115054
Moscow
Stremyanny Pereulok 14G
Komnata No. 507/3

Oma heeft me al een kaartje gestuurd en hij is aangekomen, dus ja, de Russische post werkt dit jaar beter dan vorig jaar :D

Verder heb ik eigenlijk niet zoveel meer te vertellen, behalve dat het hier helemaal goed gaat en dat ik het weer erg naar mijn zin heb. Zou wel het hele jaar kunnen blijven (vinden Anna en Jason vast ook leuk). Er zijn ook plannen om naar Sint Petersburg te gaan in november, dus daarover later meer ;) dus mensen voor nu even до свидания en tot de volgende keer maar weer!

Ajuuuuuuuuuus

  • 15 Oktober 2012 - 22:30

    Wilma En Kees:

    Hoi Simone
    Leuk om weer iets uit Moscow te horen.Echt een kind van je ouders,alles gaat over eten en drinken!!!maar we vinden het leuk om je verhalen te lezen.Waar ik erg nieuwsgierig naar ben,spreek je eigen wel Russian of is je stage werk in Engels of zo?Mama en Papa komen binnenkort weer eens een hapje eten dus zullen we nog wat nieuws krijgen.Hoop ook iets van Anna in Canada te horen binnenkort.Kunnen jullie mooi ons saai ouwe dag opvrolijken!!
    Have fun and be good and if you can,t be good be carefull.

    Dikke knuf
    Wilma en Kees

  • 16 Oktober 2012 - 06:10

    Mam:

    Hey Moonie,
    Goed voor je russisch zeker, zoveel wodka?! Nu snap ik waarom het zo lang duurde voordat je een verhaal schreef, klinkt echt zooooooo saai allemaal ;-) !!!
    Mam
    Xxxx

  • 16 Oktober 2012 - 07:10

    Denise:

    Ik krijg nu ook wel zin in een wodkatje, het is hier net 7uur sochtends maar goed!
    Geniet er maar lekker van kiend

    XX

  • 16 Oktober 2012 - 07:10

    Denise:

    Ik krijg nu ook wel zin in een wodkatje, het is hier net 7uur sochtends maar goed!
    Geniet er maar lekker van kiend

    XX

  • 16 Oktober 2012 - 07:10

    Denise:

    Ik krijg nu ook wel zin in een wodkatje, het is hier net 7uur sochtends maar goed!
    Geniet er maar lekker van kiend

    XX

  • 16 Oktober 2012 - 09:35

    Oma Ada:

    Hoi Simone, zo te lezen gaat het goed met je. Doe kalm aan wat betreft de wodka!!!!! Hard werken is gezond!!!Weet ik uit ervaring!! Over een paar weken hoop ik weer eens te skypen. Veel liefs xxxxx

  • 16 Oktober 2012 - 10:25

    Art:

    Hi Siem,
    Saai daar zeg, eten, drinken, net doen of je werkt, stappen, slapen ... Moet je daarvoor naar Moskou??? Dat vind ik verdacht!!! весело :)

  • 16 Oktober 2012 - 13:34

    Mark:

    Hi Simone,

    Volgens mij bevalt dit half jaar je beter als tijdens je exchange semester??! (dat kan)
    Want beide avonden in het weekend stappen is niet de Simone die ik me kan herinneren! ;)

    Toen was je alleen maar aant studeren en thee-parties houden.
    Maar heel goed dat je je vermaakt, ik ga ook zeker nog een keer terug naar Moskou als ik de kans heb :)

    Have fun! Doe mijn buddy's de groeten van mij als je ze een keer ziet Anya & Tanya! Oh en Anna Legend!

  • 17 Oktober 2012 - 09:06

    Laura:

    Helloooo! Klinkt goed allemaal ;) Ik ben wel benieuwd naar alle details van het stappen hoor!!! Jammer idd dat wij niet even een stop hebben gemaakt in Moskou (we zijn er overigens wel recht overheen gevlogen dus heb nog even naar je gezwaait). xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 21966

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: