Verjaardag in Moskou: gewoon, omdat het kan! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Verjaardag in Moskou: gewoon, omdat het kan! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Verjaardag in Moskou: gewoon, omdat het kan!

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 September 2012 | Rusland, Moskou

Allereerst dankjewel voor alle felicitaties; ik heb een ontzettend leuke dag gehad!

Beetje laat nu ook mijn verhaaltje, maar dat is niet erg. Mijn verjaardag is uitgebreid gevierd hier, om middernacht waren we in een club (voor 1u thuis trouwens, ik moest wel gewoon naar stage haha) en hebben we alvast een klein feestje gebouwd. Op mijn stage heb ik een heel leuk boek gekregen van mijn collega's over Russische communistische posters, reclame affiches en dat soort dingen, daar was ik echt heel erg blij mee. Diezelfde avond hebben we de sushitraditie voortgezet (we waren in het restaurant waar mijn vaders paspoort was gejat haha, wij hebben overigens nog allemaal :p). Met zn 12en aan een lange tafel en grote schalen sushi besteld, was ontzettend lekker. Toen we na het diner thuiskwamen had ik nog wat leftover sushi meegenomen en dat wilde ik in de koelkast leggen, maar ik mocht in eerste instantie de keuken niet in van mn vrienden. Lekker dan, dus wilde ik mn kamer in lopen maar dat mocht ook al niet. Nou weer terug naar de keuken dus, ik proberen de deur open te doen wat niet lukte. Iemand hield de deurklink tegen en ik moest een password doorgeven (wij gebruiken onze eigen naam als password voor als we aan het drinken zijn, ivm de dejournayas). Ik keihard SIMONE roepen, de deur ging open en tadaaaaaa: hadden ze een cheesecake met birthdaycandles voor me geregeld en werd er luidkeels happy birthday voor me gezongen, echt een hele leuke verrassing. Ik heb een sushikit en Anna Karenina in het Engels gekregen, en een hele leuke kaart waar iedereen in zijn eigen taal happy birthday heeft geschreven. Kortom, een erg leuke verjaardag!

Het leven in de dorm bevalt me nog steeds prima, de mensen zijn zeker zo leuk als vorig semester en we hebben het erg gezellig allemaal. Eigenlijk hebben we tot nu toe elke avond wel een dormparty gehad of een bar bezocht, en toch krijg ik het voor elkaar om niet al te brak op mijn stage te verschijnen! Ook heb ik van de week pannenkoeken gebakken en die zijn bij iedereen weer in de smaak gevallen, dus dat is ook voor herhaling vatbaar. Inmiddels is mijn kamer ook een internetcafe geworden; bij een heleboel mensen is het internet om een of andere reden niet meer gaan werken, behalve bij mij, dus ik krijg nu geregeld mensen op mijn kamer of ze alstublieft even gebruik mogen maken van mijn pc.

Vandaag ben ik ook voor het eerst in mijn leven naar een ijshockey wedstrijd geweest, ik had het nog nooit eerder gezien en het is een erg populaire sport in Rusland. Ik snapte er natuurlijk de ballen van, maar wel erg leuk om een keer meegemaakt te hebben. Het was een club uit Moskou (Spartak) tegen een club uit het oosten van Rusland (Amur). Uiteraard juichen voor Spartak en ze hebben met 3-1 gewonnen, gezellige sfeer in het stadion. Vervolgens met de Nederlandse enclave (4 jongens) naar mijn favoriete Russische restaurant Jolki Palki geweest voor het all you can eat buffet, even het Rode Plein op, en zometeen is het tijd voor een indoor dorm party met vodka, vodka, en nog meer vodka. Gisteravond gaan stappen tot na 6u, in een club die Rolling Stones heet. Het is een club op het 'eiland' van Moskou, op het dak van een gebouw. Het is allemaal overdekt, maar 1 kant van de muur is weg, en heb je een geweldig uitzicht over Moskou (en lekker veel frisse lucht, kan ook geen kwaad). De hits varieerden van Spice Girls tot Ghostbusters en van Bon Jovi tot de Beatles: alles is aan bod gekomen, het was echt ontzettend leuk!

Voor de mensen die zich afvragen of ik nog überhaupt wel werk: ja dat doe ik zeker, elke dag van 9-18u zit ik achter mijn Russische laptop op kantoor, onderzoek doen voor een Brazilliaans schoenen bedrijf wat wil starten in Rusland. Ik leer heus wel wat hoor ;)

Al met al: een hele leuke week gehad! Volgende keer weer meer verhaaltjes over mijn leven in Moskou. Als het morgen goed weer is hebben we plannen om fietsen te gaan huren in Gorki Park, kan ik tenminste zeggen dat ik heb gefietst in Moskou ;) Dus tot de volgende keer maar weer!

xxxxxxxxxx

  • 15 September 2012 - 21:08

    Mam:

    Zorg dat je niet hoeft te plassen als je in Gorki Park bent....!!!! Weten Rachèl en ik alles van!
    We horen zeker nog wel hoe het dat Braziliaanse bedrijf zal vergaan in Moskou, ze weten natuurlijk wel dat ze met torenhoge hakken moeten komen anders ga ze in no time failliet ;-) !!
    Dikke knuffel,
    Mam
    xxx

  • 16 September 2012 - 12:34

    Toek:

    Wat fijn dat je blij was met je boek. Ik zou denken dat ze een hekel aan me hebben als ik zo'n boek zou krijgen hahahaha.
    Wat een zuipschuit all you can eat vreet beest ben je toch ook he.
    Geniet er lekker van.
    Doooeiiiii

  • 16 September 2012 - 16:18

    Oma Ada:

    Wat een goed verhaal weer. Wel veel wodka en eten zeg!!Maar ja dat is Moskou!! Kijk maar op facebook dan zie je wat ik tegen kwam in het bos, was wel lachen. Fijn dat je werk goed gaat! Ik e-mail nog wel, liefs en groetjes, Oma.Be good!!

  • 27 September 2012 - 14:25

    Art:

    Hey Siem!
    Gaat lekker daar in het koude oosten. Ik begrijp dat je veel wodka nodig hebt!!! Wij hebben nog steeds geen internet en dat gaat nog wel even duren (3e wereld praktijken hier - sukkels) dus ik krijg alle berichten met vertraging.
    Heb je ook al een beetje portugees geleerd om met de Brazilianen te kletsen?
    Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 21972

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: