Eerste daagjes Rusland! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Eerste daagjes Rusland! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes Rusland!

Door: simoneinmoskou

Blijf op de hoogte en volg Simone

30 Augustus 2011 | Rusland, Moskou

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties, en mijn geweldige afscheidsfeestje :D bij deze dus mijn eerste verhaaltje van mijn eerste 2 dagen in Moskou!

Gisteren ben ik in de namiddag aangekomen in Moskou (Domodedovo Airport) en ben ik met een groep van 2 Fransen en 100.000en Oostenrijkers, en zijn we met zn allen naar de dorm gegaan. Foto's van de dorm zullen nog komen btw! De dorm is onlangs gerenoveerd, alles is nieuw en mooi en licht, en erg fijn ingericht. Ik deel mijn kamer met een meisje uit Oostenrijk en een meisje uit Frankrijk, tot nu toe erg gezellig. De keuken delen we met de hele vloer (er zijn ongeveer 20 kamers met ongeveer 5 personen daarin, dus reken maar uit). Gelukkig staan er 6 koelkasten dus ik kan mn lol wel op. Er is ook een gezamenlijke woonkamer en daar hangen we meestal 's avonds rond.

Vandaag zijn we de hele campus doorgelopen om ons in te schrijven bij de school en al die shit, en gelijk onze multiple entry visa te regelen. Van hot naar her gelopen, de campus is echt enorm groot, maar wel heel leuk. Ook overal laaaaaaaang wachten, want de Russen nemen graag hun tijd, en die tijd steken ze vooral in zichzelf en niet in hun klanten. Gelukkig weet ik genoeg slechte woorden in het Russisch en krijg ik wat ik wil hehe :p

Ook ben ik heel goed opgevangen door mn buddy (iedereen hier trouwens!) en ze regelen echt alles voor je! Ze bieden heel veel dingen zelf aan en weten echt alles over Moskou, hartstikke handig dus. Ze hebben vandaag Russische simkaarten met ons gekocht, en ons alle goedkope eettentjes laten zien.

We moeten nog wel even wachten op het internet in de dorm, omdat ze nog steeds aan het renoveren zijn, en moeten we het doen met de wifi in de macdonald's en de starbucks, waar we nu dus ook zijn. We gaan nu Chinese Takeaway halen, dus mijn volgende verhaaltje komt weer een volgende keer!

Oh en nog 1 leuk verhaaltje: gisteren werd er verteld door de buddy's dat er 2 of 3 jaar geleden een exchange student was die zo ontzettend dronken was in de dorm, dat ie van de 5e verdieping uit het raam is gevallen. Niemand weet wat er met hem is gebeurd, dus ik hou mezelf wel in toom, want ik denk niet dat het zo fijn is om van de 5e verdieping af te vallen..

Anyway, dit was even een kort introductieverhaaltje, de volgende komt weer binnenkort :D mijn telefoonnummer en adres mail ik zsm rond!

Ajuuuuuuuuuuuuuuuuus!!!!

  • 30 Augustus 2011 - 14:58

    Mam:

    Klinkt goed allemaal, een nieuwe dorm, 6 koelkasten, Starbucks, McDonald's en Chinese takeaway, goedkope eettentjes. Weet je zeker dat je niet in Texas zit?!
    Have fun! Liefs!

  • 30 Augustus 2011 - 15:01

    Opa Bram:

    Simone, ik merk zo al dat je het geweldig zult gaan krijgen! Bovendien heb je er nog mooi weer bij ook, maak ons maar jaloers... Sterkte met de inrichting van je huis enz. en we zien er met belangstelling naar uit hoe je verder reilt en zeilt.
    Liefs,
    Opa

  • 30 Augustus 2011 - 15:18

    Oma Ada:

    Geweldig Simone, wat een leuk verhaal. Inderdaad niet te veel "zuipjes" je ziet maar wat er kan gebeuren !!!! Je foto's van "wat een feest" heb ik op een cd gezet en nu maar uitvinden hoe ik die het beste naar je toe kan sturen. Het zijn er ruim 150!!!! Doe voorzichtig, dikke knuffel en liefs, Oma.

  • 30 Augustus 2011 - 15:21

    Charlie:

    Zo'n leuk verhaal was dat laatste niet maar ik zou zeker rustig aan doen. Heb je m'n sms nog ontvangen? Anders mail ik je het verhaal wel. Veel plezier daar. Groetjes & liefs, H&C

  • 30 Augustus 2011 - 15:26

    Jason:

    Haha! Wat fijn dat je het leuk vind! 6 Koelkasten daar heb JIJ wel wat aan! Ik hoop dat je snel nog iets anders schrijft!
    xx YourbrotherfromanothermotheR xx

  • 30 Augustus 2011 - 15:30

    Art:

    Leuk Simone!!! Niet te veel zuipen dus, of niet naar de 5e verdieping gaan.
    Nu kan je mooi Frans en Duits oefenen. Ben je toch niet voor niets naar school gegaan. ;-)

  • 30 Augustus 2011 - 15:37

    Toek:

    Jij komt wel aan je trekken..... Wat eten betreft. Succes met de rest!

  • 30 Augustus 2011 - 15:53

    Denise:

    Ik ben nu al jaloers op je! Haha. Niet teveel maccen dan pas je straks je broeken niet meer.. Xxxx

  • 30 Augustus 2011 - 16:50

    :

    Leuk om jij avonturen hier ook te lezen! Ik kijk vooral ook heel erg uit naar de verslagen van onze 'Hebo-reünies' in Estland en Rusland. Mijn universiteit kan trouwens bijna alles regelen voor mijn visa, dus gelukkig heb ik daar geen heel veel gedoe mee. ;-)

    Ben benieuwd naar je volgende verslag!

    xx- JH

    ps In Estland is er echt overal wifi!

  • 30 Augustus 2011 - 19:30

    Samantha:

    Haha dat is elke avond eten met een lopend buffet dus! En ach wat vervelend nou, je MOET je wel steeds naar die Starbucks toe! ;)

    xx

  • 30 Augustus 2011 - 20:11

    Charlene:

    Klinkt allemaal heel leuk tot nu toe. Ik vind het heeeeel erg jammer dat we je niet meer hebben kunnen uitzwaaien gister :( Maar ik zie iedere keer weer uit naar een nieuw verslag :)
    xxx

  • 31 Augustus 2011 - 10:56

    Buurvrouw Maaike:

    Hopelijk heb je al die Wodka maar in Woerden gelaten... Veel plezier en geniet van je tijd daar, het is zo om! Groetjes

  • 31 Augustus 2011 - 15:28

    Janet:

    Een goede eerste indruk is het halve werk. Veel plezier en ik kijk naar al je verhalen!

  • 31 Augustus 2011 - 20:20

    Wie Ben Ik?:

    Klinkt goeeeeed.
    Foto's van het appartement zal ik erg waarderen. Ben erg benieuwd!

    GENIET!

    X je geheime aanbidder

  • 01 September 2011 - 07:09

    Simone:

    haha thanks voor de reacties! Mijn telnr is +7 985 318 2149

    adres ga ik vandaag achteraan, ik ben erg benieuwd naar de fotos!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Uitwisseling in Moskou

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2012

Dat was het dan alweer...

06 Januari 2012

To Holland and back!

06 December 2011

Lekker Sinterklaas!

11 November 2011

On the road again

27 Oktober 2011

Ditjes en datjes
Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 21971

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: