Partyhardy - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Partyhardy - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Partyhardy

Door: simoneinmoskou

Blijf op de hoogte en volg Simone

03 September 2011 | Rusland, Moskou

Alweer een nieuw verhaaltje, ik ben hier nog geeneens een week maar heb het gevoel alsof ik hier al een maand ben. De tijd is echt voorbij gevlogen sinds ik hier ben, en heb weer het een en ander aan leuke verhaaltjes.

Mijn roomies en ik hebben inmiddels ons kamertje tot een echt 'huis' gemaakt. We zijn vandaag met alle exchange students naar een grote Auchan gegaan, om wat inkopen te doen voor de dorm. We zijn met ik weet niet hoeveel spullen weer thuisgekomen, wat echt een enorm gedoe was want het was telkens rennen voor de metro enzo. Anyway, we hebben alles thuis kunnen krijgen en de boel leuk in kunnen richten. Ik was al sinds maandag me aan het verheugen op het kopen van een kussen haha, want het kussen wat we hadden is keihard. Heb ook gelijk een fijne dikke deken gekocht en allerlei spulletjes voor de badkamer. Inmiddels hebben we ook buren, met wie we dus de badkamer moeten delen. Ik ken ze niet echt, maar ze hebben een waardeloze muzieksmaak, want ze draaien nonstop keihard muziek, beetje irritant, maar ach. Er zijn ook genoeg andere leuke mensen, en iedereen klopt bij iedereen aan om gezellig te komen buurten, of we treffen elkaar in de keuken of de living room. Het is echt 1 grote familie hier, dat is echt heel erg leuk :D

Ook ben ik van de week met mijn Franse roomie en een Frans vriendinnetje van haar een wandeling gaan maken door Moskou, om een beetje te ontdekken wat waar zit, en hoe de buurt is. We zijn 2,5 uur gaan wandelen en kwamen op de meest vreemde plekken uit, maar uiteindelijk zagen we in de verte de mooie gekleurde koepeltjes van de Basiliuskathedraal. We zijn toen naar het Rode Plein gelopen, maar omdat het dit weekend de verjaardag is van Moskou, was het plein niet bereikbaar vanwege alle voorbereidingen. Dit weekend gaan we dat ook natuurlijk vieren, we gaan zondag naar de parades kijken, en er is ook vuurwerk en een dikke party op de zondagavond! Nu al zin in!

Over dikke party's gesproken: je hebt geen keus daarin! Je mag tussen 01.00u en 06.00u niet de dorm is. Je moet dus of voor 1u thuis zijn, of na 6en binnenkomen. Aangezien de boel een beetje op gang komt rond 23u, en iedereen wel van een feestje houdt, kan je wel begrijpen dat we meestal na 6u thuis zijn. Vannacht (of vanmorgen eigenlijk) zijn we ook weer gaan feesten in een of andere disco tot na 6en, maar dat breekt je wel op moet ik zeggen (en ik val nog mee, er zijn mensen die dit op regelmatige basis doen!! Anyway, ik feest lekker door nu de school nog niet is begonnen. En wat ook wel handig is, de eerste lessen beginnen om 8.15u, dus kan je gelijk uit de disco doorrollen naar de Mac voor het ontbijt, en dan ga je zo door naar de les :D handig he!

Wat ook velen verbaasden, is dat je tussen 22u en 6u geen wodka mag kopen in de supermarkten (en andere winkels). Waarschijnlijk om het alcoholgebruik te minderen, maar het werkt niet echt. De meeste mensen in de dorm zijn nonstop dronken, en de meeste Russen op straat ook.. Maar ik niet hoor!!

Wat ook zo leuk is, is dat je absoluut geen alcohol mag drinken in de dorm. Hier bedenken wij natuurlijk ook een oplossing voor: de wodka wordt gegoten in lege waterflesjes, en als je iedereen aan tafel ziet zitten met een flesje water, kan je wel raden wat erin zit. 's Nachts gingen we chillen bij iemand op de kamer met een groepje mensen, en hadden we wodka in waterflesjes, maar er stond ook nog een halfvolle fles wodka. Natuurlijk komen de dametjes die de verdieping in de gaten houden regelmatig controleren, en vroegen zich ernstig af of we geen wodka aan het drinken waren. De wodkafles stond midden op tafel, maar toch hebben we ze wijs kunnen maken dat er gewoon water in zit. Goedgelovige mensjes zijn het ook.

Anyway, dat is het wel zo'n beetje voor deze keer, ik heb niet veel andere dingen gedaan dan feesten en slapen. Stay tuned, want er komen natuurlijk meer verhalen! (ohja, ik heb ook veel gekookt! Ik kook zeer graag voor mijn roomies en andere studenten hier en in tegenstelling tot mijn broertje en zusje, waarderen ze het hier wel, en vinden ze het allemaal lekker!!! En het mooie is, ik hoef dus nooit de afwas te doen, want dat bieden zij dan allemaal aan na het eten :p goed zaken doen he!)

  • 03 September 2011 - 15:19

    Denise:

    Haha klinkt leuk kieeeeend :)
    Zuip ze! Xx

  • 03 September 2011 - 15:24

    Oma Ada:

    Wow Simone, ik dacht werkelijk dat je daar naar toe gegaan was om wat te leren, en dan bedoel ik niet: wodka drinken!!! Maar ja gelukkig weten we dat jij verstandig bent en het is heel shoebie dat jij lekker kan koken. Het is hier nu 30 graden, heerlijk. Morgen is het misschien weer regenachtig. Lieve Simone, be good. liefs, xxxxxxx

  • 03 September 2011 - 16:38

    Samantha:

    Haha Siem, vergeet niet dat je familie dit ook leest he!! Maar klinkt weer super gezellig :d

  • 03 September 2011 - 17:28

    :

    Haha, in Estland precies hetzelfde. Er wordt me hier toch een partij veel gezopen; wodka, bier, cider, etc. Na 22:00 heeft bijna iedereen die over straat loopt een alcoholische versnapering bij zich. En hier is het gelukkig ook een grote familie.

    See you!

  • 03 September 2011 - 17:52

    Art:

    « uit de disco doorrollen naar de Mac »??? Simone, wat een raar verhaal, dat soort dingen deden wij vroeger nooit hoor - voor zover ik me kan herinneren...
    Leuk dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je Frans oefent!!!
    groetjes

  • 03 September 2011 - 17:55

    Mam:

    Hey Siempie, klinkt echt supergezellig allemaal. Mag ik aannemen dat "Santa Claus" geweest is of moest je weer naar de Mac om online te komen? Wat zal jij lekker slapen zeg met je zachte kussen en dikke deken! Geniet lekker verder, wat leuk dat je morgen naar de parades gaat! Have fun!
    Liefs -XXX-

  • 04 September 2011 - 08:11

    Toek:

    He proost. Wie maaakt de badkamer schoon? Jij vast niet. Lekker gezellig daar Simone. Goeie zet een warme deken. Brr. Daarom kom ik niethave fun.

  • 04 September 2011 - 19:39

    Anna:

    Klinkt erg gezellig! Nou misschien worden je kookkunsten nu ook wat verbeterd!

    Kijk wel uit dat je niet een flesje wodka meeneemt ipv water naar school. Ik denk niet dat ze het zullen waarderen..

    LOVE

  • 05 September 2011 - 17:27

    Jason:

    Vodka in waterflesjes vind ik wel wat voor jou!(volgens mij deed vader dat ook altijd!!) Nou ik ga morgen op kamp ik mag je niet bellen:-( Nou veel plezier!!

  • 06 September 2011 - 07:44

    Charlene:

    hahaha het is dus tot nu toe een groot zuipfestijn :P Mooi dat je het naar je zin hebt :)
    xxx charlene

  • 06 September 2011 - 19:22

    Helga:

    Goed te lezen dat je je zo thuis voelt... of komt dat door de Wodka?
    Ben benieuwd naar hoe je de parade beleefd hebt en of je daar ook foto's van hebt genomen. Zal wel een ervaring zijn geweest. Geniet van alles ! Liefs en dikke knuffel.

  • 07 September 2011 - 17:26

    Helga:

    Hoi Simone, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag :D. Hoop dat je mede-studenten een leuk 'wodka'-feestje voor je hebben georganiseerd!
    Hele dikke verjaardagskus X en knuffel XOXOXO!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Uitwisseling in Moskou

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2012

Dat was het dan alweer...

06 Januari 2012

To Holland and back!

06 December 2011

Lekker Sinterklaas!

11 November 2011

On the road again

27 Oktober 2011

Ditjes en datjes
Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 21971

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: