Welkom in Moskou... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Welkom in Moskou... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Welkom in Moskou...

Blijf op de hoogte en volg Simone

31 Augustus 2012 | Rusland, Moskou

... waar warm water niet altijd vanzelfsprekend is. We hebben in de dorm (vanwege verbouwingen, hoe kan het ook anders) 4 dagen geen warm water gehad. Gisteren is het warme water eindelijk weer aanwezig dus ik ben gelukkig. Ook is het weer hier verschrikkelijk; heeft alleen maar keihard geregend, gisteren en vandaag is het eindelijk droog!

Maar goed genoeg geklaagd over het weer; ik ben blij dat ik weer in Moskou ben en het is ook helemaal geweldig om weer in de dorm te zijn! Er is weinig veranderd, alleen zijn er een paar meubels toegevoegd aan de kamers. Ik zit weer in precies dezelfde kamer als vorige keer (omdat wij als enige kamer weinig last hadden van wc's die niet werkten) en heb inmiddels ook twee kamergenootjes, eentje uit Frankrijk en eentje uit Singapore, en mijn buren zijn Spaans en Luxemburgs. Ik ben in elk geval weer fanatiek aan het koken geweest en mijn gerechten worden wederom zeer op prijs gesteld :)

Ik ben ook zojuist voor het eerst op mijn stageadres geweest om kennis te maken met iedereen en ik weet zeker dat het helemaal leuk gaat worden. Ze hebben met me afgesproken dat ze in het Russisch tegen me gaan praten, en als ik iets niet snap dat ze het dan voor me herhalen in het Engels. Er werken 2 Nederlanders, 1 Duitse, 1 Oostenrijkse en verder een aantal Russen, dus wel een leuke internationale werkomgeving. Het kantoor is op ongeveer 15 minuten lopen van de dorm, ik denk dat je er zelfs langer over doet als je met de metro gaat! Maandag a.s. is mijn eerste officiële werkdag, dus daarover later meer...

Dit was het even voor nu; ik heb nog geen volledige toegang tot het internet in de dorm maar ze zijn nu wifi voor ons aan het fixen, dus nog even geduld! Tot die tijd delen we de kabel voor het internet en zal ik nog af en toe te vinden zijn in Starbucks. Het adres van de dorm hebben ze ook iets aangepast, als je me iets wilt sturen moet je het adres als volgt opschrijven:

115054
Moscow
Stremyanny Pereulok 14G
Komnata No. 507/3

Als het goed is brengen ze het dan naar de dejournayas en dan geven zij mijn post aan mij. Stuur geen dure pakketjes aub, maar een ansichtkaartje is prima :) Mijn Russische telefoonnummer is nog hetzelfde als vorig jaar, maar wie het niet heeft: +7 985 318 21 49.

Dat was het dan voor deze keer (zoveel spannends heb ik nog niet gedaan), vanavond gaan we naar de bar en gisteravond zijn we ook even uitgeweest, maar niemand was zodanig ladderzat dat het worth mentioning is. Volgende keer meer over mijn ervaringen op mijn stage, dus tot de volgende keer maar weer!

xxxxxxxx

  • 31 Augustus 2012 - 15:23

    Opa:

    Lieve Simone,
    Blij iets van je te horen. Ik twijfelde er niet aan of jij zou wel gauw je draai hebben gevonden in deze mooie wereldstad. Geniet er van! Leuk zoals je op je werkkring bent opgevangen. Hoop voor je dat het echte werk ook net zo leuk wordt. Succes en sterkte voor de komende tijd.
    Liefs,
    Opa

  • 31 Augustus 2012 - 16:25

    Art:

    Hey Simone!
    Hier in Driebergen hebben we niets anders te doen dan mail lezen dus ff een krabbeltje om je heel veel fun fun fun te wensen in het Russische hol van de beer... Matig je wodka consumptie op werkdagen :-D
    Gezellig al die buitenlanders op je werk!!!

  • 31 Augustus 2012 - 17:21

    Toek:

    Nou Simone dat is dan weer helemaal mooi. Het rot weer hebben wij vannacht gehad, maar ja.. tis bijna herfst (alhoewel tis ook geen zomer geweest). Ik zou zeggen: весело
    Ja goed he.
    doeiiiii

  • 31 Augustus 2012 - 18:02

    Oma Ada:

    Hee Simone, gelukkig dat je weer een warm bad kan nemen.Over bad gesproken, ik sta in de krant met een foto in het zwembad zonder badmuts hoor!!! Was echt lachen. We zijn benieuwd naar je verhalen, maar het zal je best lukken er weer iets goeds van te maken. Liefs en knuffels, oma.

  • 31 Augustus 2012 - 18:36

    Jacomien:

    Hi Simone,
    leuk om weer je verhalen te kunnen gaan lezen de komende tijd.
    Heel veel plezier daar en groetjes van ons alle vier!!

  • 31 Augustus 2012 - 19:21

    Wilma En Kees:

    Hoi Simone,op wat voor een bedrijf ga je stage volgen?We wachten met spanning op je verhalen xx

  • 31 Augustus 2012 - 19:21

    Wilma En Kees:

    Hoi Simone,op wat voor een bedrijf ga je stage volgen?We wachten met spanning op je verhalen xx

  • 31 Augustus 2012 - 19:24

    Wilma En Kees:

    Oma in de krant gezien,stond er zeer stoer en sportief erbij

  • 31 Augustus 2012 - 19:40

    Denise:

    Geen warm water, echt iets voor jou haha.
    Succes met je eerst werkdag,
    helaas heb ik denk ik geen tijd om je te bezoeken in Moskou :( kan natuurlijk wel tijdens werktijd snel even vluchtje nemen naar Moskou hahah. Nee maar op een dag zal je mijn personal guide zijn in Moscowww!

    Veel plezier kieend XX

  • 02 September 2012 - 12:36

    Mam:

    Hey Moonie,
    Gelukkig dat het warme water er op tijd weer is zodat je fris en fruitig op je werk kunt verschijnen ;-)!
    Waren de dejournadinges blij met hun stroopwafels?
    Veel succes morgen en have fun!
    Liefs en knuffel, Mam xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 21967

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: