Eerste stagedag en nog veel meer - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Eerste stagedag en nog veel meer - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag en nog veel meer

Blijf op de hoogte en volg Simone

06 September 2012 | Rusland, Moskou

Daar ben ik weer!

Inmiddels ben ik hier nu bijna 2 weken en wederom vliegt de tijd! Ik ben afgelopen maandag begonnen met mijn stage en ik heb het ontzettend leuk! Voor degenen die niet weten waar ik mijn stage doe: Ik loop stage bij The Lighthouse Group, een klein bedrijf gevestigd in Moskou, opgericht door een Nederlander, en zij helpen westerse bedrijven starten in Rusland. Ze helpen met van alles; van visa tot kantoorruimte tot personeel tot marktonderzoek, echt met alles wat een bedrijf nodig heeft. Heel leuk en een goede kans om de Russische markt te leren kennen. De collega's zijn heel aardig, er wordt onderling altijd Russisch met elkaar gepraat (tegen mij tot nu toe nog wel in het Engels, maar ik leer al wel het een en ander!). Momenteel assisteer ik iemand met een marktonderzoek, dus ik spendeer veel tijd op google haha. Elke dag komt er ook een vrouwtje lekker lunch voor ons koken dus aan lekker eten geen gebrek. Ik heb ook mijn eigen e-mailadres daar: simone@thelighthousegroup.ru, dus stuur me maar een mailtje hahaha.

Over mijn stage kan ik verder niet zo heel veel vertellen want ik ben nog maar net begonnen, maar we hebben wel het een en ander aan feestjes meegemaakt :D Afgelopen zaterdag hadden we besloten om een indoor feestje te doen in de dorm (waar alcohol nog steeds verboden is). We hadden lekker wat wodka ingeslagen, lekker drinken en erg gezellig allemaal, komen de vloervrouwtjes (dejournayas) binnen. Ik was net op weg om meer sap te halen om te mengen en mijn vrienden hadden de deur dus niet op slot gedaan achter mij, en toen moesten we alle wodka door de wc spoelen haha. Oh ik was echt heel boos, want het was mijn wodka, maar goed niks aan te doen. Toen kwamen ze elke 5 minuten in onze kamer om te zeggen 'sleep, sleep' maar daar hadden we schijt aan :p

Ook zijn we nog een paar keer naar de bar geweest, en het oude vertrouwde PIVO MANAGEMENT is er weer :D dat heb ik echt gemist! Ook hebben we een aantal legendarische figuren hier rondlopen: er is 1 Duitse jongen hier (hij zit met 4 Nederlanders op de kamer haha echt zielig) en hij is gaan stappen met wat vrienden, en iemand heeft waarschijnlijk iets in zijn drinken gedaan, want hij voelde zich uiteindelijk zodanig slecht dat ie naar het ziekenhuis moest. Echt heel zielig, want hij lag midden op straat en was gelukkig in staat te smsen naar iemand dat hij hulp nodig had, maar hij was zijn jas kwijt met al zijn spullen erin toen hij wakker werd (die hadden een paar vrienden meegenomen voor hem gelukkig). Hij heeft wel een nieuwe jas gekregen van het ziekenhuis en hij lijkt nu net op een figuur uit de film Grease :p

Ook is er een Franse jongen die niet wist dat je een visum nodig had voor Rusland, dus die is naar Moskou toegevlogen zonder visum (alleen de uitnodigingsbrief om de visum mee te halen), en hij is in Moskou niet door de douane gekomen, moest terugvliegen naar Frankrijk voor een visum en nu is hij echt heel chagrijnig. Hij postte het hele verhaal op facebook en we hebben met iedereen in de hele dorm zo hard gelachen dat we een dankjewel-filmpje hebben gemaakt omdat hij ons zo aan het lachen heeft gekregen. Iedereen zit te springen tot hij in Moskou is zodat we hem kunnen toejuichen in real life!

Dat waren de gekke verhalen dan wel tot nu toe, morgen moet ik weer bijtijds op om naar stage te gaan. Ook is het morgen (al bijna!) mijn verjaardag en ik moet een feestje afzeggen omdat ik om 7u op moet, maar we gaan op mijn verjaardag zelf lekker sushi eten en dan 's avonds lekker stappen ergens in Moskou!

Volgende keer meer over stage en andere gekke verhalen uit Rusland! Ajuuuuuuuuuuuus!

  • 06 September 2012 - 20:36

    Mam:

    Nou het gaat al weer lekker als vanouds daar op die dorm! Zo te horen geniet je weer volop, lekker! Xx

  • 06 September 2012 - 20:40

    Wilma:

    TOO MUCH INFORMATION!!

    Oma,s Moeders en vooral "Rent a grannys" willen alleen horen hoe je s,avonds om 9 uur al op bed lag om je lichamelijk en geestelijk voor te bereiden op je volgende stage dag.
    Dikke kus van ons
    Wilma en Kees

  • 06 September 2012 - 21:16

    Mark:

    Hahahaha Een Franse jongen die niet wist dat ie een visum nodig heeft! Haha prachtig!
    En de dejournayas laten je de Vodka door de wc spoelen tegenwoordig? oi oi oi!
    Hier een tip dan! Giet de Vodka over in flesje Spa Blauw! ;-)

    Leuk om je verhaal te lezen.
    Wij hebben hier in Utrecht binnenkort weer een reünie.
    Groetjes, Mark

  • 06 September 2012 - 21:16

    Mark:

    Hahahaha Een Franse jongen die niet wist dat ie een visum nodig heeft! Haha prachtig!
    En de dejournayas laten je de Vodka door de wc spoelen tegenwoordig? oi oi oi!
    Hier een tip dan! Giet de Vodka over in flesje Spa Blauw! ;-)

    Leuk om je verhaal te lezen.
    Wij hebben hier in Utrecht binnenkort weer een reünie.
    Groetjes, Mark

  • 06 September 2012 - 22:16

    Toek:

    Hahaha. You sleep! Now. No wodka en dat als je 21 bent... In rusland nogwel. Verkeerd merk zeker. Doeiiiii

  • 07 September 2012 - 10:03

    Oma Ada:

    Wat een verhaal weer. Ik dacht dat jij niet van vodka hield!!!! Ach ja een mens kan zich vergissen. Dus als je gaat stappen moet je nog uitkijken ook, wel sneu voor die jongen. En dan die Fransman....!! Een fijne verjaardag, doe maar rustig aan met de "zuipjes" Groetjes xxxx

  • 07 September 2012 - 10:22

    Orlando & Jacomien:

    Hieper de piep hoera!!!!! gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van !
    Grtz Orlando, Jacomien, Florine & Orlando jr.

  • 07 September 2012 - 19:26

    Helga & Eddy:

    Ha die Simone, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel dikke kussen en liefs van ons! Groetjes, Eddy en Helga

  • 08 September 2012 - 16:06

    Art:

    Hey Simone, Hope you had a happy birthday!!! Leuk verhaaltje heb je weer geschreven!!! Leuk bedrijf ook waar je voor werkt (stage plaats hebt gevonden). Ik wacht met spanning op MEER ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 21974

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: