Happy Birthday! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Happy Birthday! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Happy Birthday!

Door: simoneinmoskou

Blijf op de hoogte en volg Simone

08 September 2011 | Rusland, Moskou

Allereerst wil ik graag iedereen voor alle felicitaties :D ik heb een erg leuke verjaardag gehad! Bij deze een verhaaltje over hoe ik mijn verjaardag heb gevierd, want daar kan ik wel het een en ander over kwijt.

Op de dinsdagavond is het de vaste prik om met alle exchange students naar (Pivo management, wat bier management betekent) te gaan. In Pivo management drinken we alleen maar, je raadt het al, bier! Om 12uur werd er uitgebreid voor me gezongen, en iedereen heeft mee afgeteld. Ik kreeg een zeer leuke speech van een zeer dronken Zweedse medestudent. Wat hij precies wou zeggen weet niemand, maar erg leuk gebaar natuurlijk! We zijn maar wel voor 1u naar de dorm gegaan, want ik had natuurlijk gewoon school overdag op mijn verjaardag. We zijn echter niet gelijk gaan slapen, maar hebben nog wat drankjes (lees: wodkaatjes) gedaan in de living room, en toen was het tijd om naar bed te gaan.

Overdag had ik Russische les (6u achter elkaar, non stop!!!), en daar moest ik natuurlijk in het Russisch uit gaan leggen dat het mijn verjaardag was, en hoe oud ik was geworden blablabla. Al was de Duitse student die naast mij zat wel erg blij dat ik jarig was, want hij had het de hele tijd over mijn verjaardag tijdens de les. Ik kon zelf amper mijn ogen openhouden, want ik had iets teveel bier op. (Eigenlijk had ik er maar 2 op, maar ik heb me laten vertellen dat ze in die bar iets in het bier doen, waardoor je hyperactief wordt. Ik begrijp nu dus ook waarom ik de hele nacht niet kon slapen). Anyway, de docent kon het niet zo waarderen dat ik bijna in slaap viel tijdens haar les, maar ze heeft me wel uitgebreid gefeliciteerd en heeft me nog een hele fijne dag gewenst.

Na de les Russisch was ik klaar van school, en ging ik terug naar de dorm. Er was op dat moment een Oostenrijks stelletje aan het koken, en kreeg ik gelijk een lunch aangeboden van heerlijke chickenwings met groente. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! En omdat het mijn verjaardag was, hoefde ik ook niet af te wassen! Ik regel dat echt goed elke keer!

Ik had de dag ervoor met een paar meiden uit de dorm afgesproken om naar Starbucks te gaan voor koffie en cheesecake, want dat wilde ik heeeeeeel graag voor mn verjaardag. Eenmaal op het moment dat ik voorstelde om te gaan, wilde niemand meer mee en zaten ze een beetje moeilijk te doen. Ik was het daar niet zo mee eens, en heb ze meegesleurd naar de Starbucks, waar we vol zaten van heerlijke swirlcheesecake. Waarom ze zo moeilijk deden snapte ik niet zo goed. Ik vond het nogal lullig van ze, maar dat had dus uiteindelijk een reden..

Mijn vriendinnetjes in de dorm hadden dus een surpriseparty voor mij in petto. Een meisje uit Frankrijk had een chocoladecake gebakken, en een paar Oostenrijkse meisjes hadden van tevoren kaarsjes en van die lelijke verjaardagsmutsjes (met piraten erop!) geregeld, en bijna alle exchange students in de living room gestopt. Op een gegeven moment kwam mijn roomie met een zeer serieus gezicht mijn kamer in, en zei dat ik mee moest komen, want ze moest ergens met mij over praten. Ik schrok me wild, ik dacht dat ze me ging beschuldigen van diefstal ofzo. Inmiddels kwam ook nog een ander meisje mijn kamer in en zei dat ik mee moest komen. Daarna kwam iemand van achteren mij blinddoeken, en werd ik zo meegenomen naar de livingroom toe. Daar stonden dus allemaal studenten voor mij te zingen, met een zelfgebakken cake met kaarsjes erin. Zo leuk :D Voor iedereen een stukje taart afgesneden en van iedereen een dikke knuffel gehad. Echt leuk dat ze al die moeite hebben gedaan daarvoor! Zij wisten natuurlijk al dat ze dit gingen regelen voor mij, en daarom wilden ze geen taart eten bij de Starbucks, omdat ze zelf al een taart hadden gefixt. Ik zat al behoorlijk vol, maar we gingen ook nog naar een sushibar, want dat was ook een van mijn verjaardagseisen.

Ik had gepland om naar een sushibar te gaan, en ik had verwacht dat er niet meer dan 5 mensen ofzo mee zouden gaan. Uiteindelijk zijn we met 14 man naar de sushibar gegaan, en zijn we lekker gaan eten en lekker doorgefeest. Ik heb van mijn buddy, die ook mee is gaan eten, wat leuke cadeautjes die met Moskou te maken hebben gekregen, en ik heb van een Bulgaars meisje (die in Utrecht studeert) hele leuke bloemetjes gekregen. Ook zo leuk, er gingen ook 2 hele leuke Japanse meiden mee, en eentje had zo'n gigantische camera net als oma, hahaha zooooo stereotype Japanner!

Zoals jullie kunnen lezen ben ik echt enorm verwend op mijn verjaardag, ik heb echt een topdag gehad! Het weer was ook nog eens heel erg mooi, een strakblauwe lucht en een heerlijk zonnetje, dus mijn dag kon sowieso niet meer stuk!

Wat wel echt heel vreemd was, was dat iedereen geshockeerd was over mijn leeftijd. Ik ben 20 jaar geworden, en elke keer als ik dat zei, werd er gezegd: OH MY GOD, STILL SO YOUNG? YOU LOOK MUCH OLDER! Haha okeee, ja, thanks. Erg aardig.

Anyway, nogmaals bedankt voor alle felicitaties! Foto's van mijn verjaardag zullen binnenkort op facebook verschijnen!

Ohja, vandaag ben ik ook weer naar school geweest voor het een en ander aan lessen. In de ochten voor niks opgestaan voor een les in een lokaal die schijnbaar niet bestaat, een les die uitviel zonder dat ons dat bekend was, en allemaal dat soort shit. Beetje vervelend. Ik ben ook nog steeds bezig met het uitzoeken van het rooster en de weg in en rondom de schoolgebouwen (jawel, meervoud). Het rooster maken wordt nu heel toepasselijk door iedereen het oplossen van de Da Vinci Code genoemd, en de school noemen we de Labyrinth. Om maar even een idee te geven hoe de school hier is. Anyway, ik vermaak me nog steeds kostelijk, en ben blij dat ik hier voorlopig nog even ben :D

Tschüsssssssssss (jawel ik kan zeker nog Duits!)

  • 08 September 2011 - 12:14

    :

    Leuk dat je een hele gezellige verjaardag hebt gehad! En fijn dat je het naar je zin hebt in Moskou. Tartu is al even geweldig!!!

  • 08 September 2011 - 12:16

    Charlie:

    Leuk Simone, dat je het zo naar je zin hebt en je zo goed vermaakt. Je lijkt wer erg op je vader dat je voornamelijk over eten en drinken schrijft! Geniet er van en tot het volgende (eet) bericht. Liefs, ook van Henriette

  • 08 September 2011 - 12:24

    Janet En Laura:

    Hahahaha, ik moest heel hard lachen om je verhaal! L

    Pas op dat je niet wodkaverslaafd raakt (ik vond het na 1 avond destijds wel welletjes -J).

  • 08 September 2011 - 12:52

    Mam:

    Ja dat is nog eens wat anders verjaardag vieren dan in een kringetje met een gebakje...! Leuk dat je het zo naar je zin hebt!

  • 08 September 2011 - 13:15

    Opa Bram:

    Lieve Simone,
    Ik ben blij dat je het zo fijn hebt in de mooie wereldstad Moskou. Vooral te danken aan de vele goeie vrienden die je daar al hebt gemaakt. Spijtig dat Oma en ik je zelf niet konden komen knuffelen op je verjaardag, maar zo te lezen ben je niets te kort gekomen! Heb een goede tijd verder, doe je best in de lessen (niet alleen Russisch, ook de andere) want daar zul je later veel plezier van hebben. And take it easy on the Wodka....
    Liefs,
    Opa

  • 08 September 2011 - 13:18

    Oma Ada:

    Wat een verhaal, pas maar op met al die drank!!!! Wel leuk dat je een gezellige verjaardag kon vieren. In Woerden was het ook heel gezellig hoor. Groei niet dicht van al die lekkere dingen. Be good,liefs,oma!!xxxxxxx

  • 08 September 2011 - 14:59

    Anna:

    Echt zo'n Simone verhaal...

    - Eten
    - Drank
    - Feesten
    - Vrienden
    - Nog meer eten
    - Eten
    - Eten..
    - Eten
    - Drank

    Fijn dat je zo'n toffe b-day had, ik had ook niet anders verwacht! (:

    Liefsxx

  • 08 September 2011 - 16:46

    Denise:

    Klinkt als een leuke verjaardag Simone!!!!

  • 08 September 2011 - 17:11

    Toek:

    Hahaha wat grappig. Wat ben jij een vretende zuipschuit. Hihi. Wel rete gezellig allemaal. Goeie sfeer daar.

  • 08 September 2011 - 18:51

    Jacomien:

    Hi Simone,
    nog van harte gefeliciteerd van ons alle 4!! Erg leuk om je belevenissen op deze manier te volgen. Krijg er wel honger en dorst van.
    Liefs Jacomien

  • 09 September 2011 - 16:06

    Jason:

    Haha En Jij Verbeterd Mij Altijd! Ik ben net terug van kamp:) Nou veel plezier verder!
    XxYourbrotherfromanothermotheRxX

  • 11 September 2011 - 05:19

    Art:

    Hey Siem, zuipen en taart eten... Goed leven daar.
    Oud??? Vind je dat leuk??? Ik vond het leuk dat ze mij 36 schatten hahaha!!!
    Ik hoop dat het allemaal zo leuk blijft!!! Enjoy it all!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Uitwisseling in Moskou

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2012

Dat was het dan alweer...

06 Januari 2012

To Holland and back!

06 December 2011

Lekker Sinterklaas!

11 November 2011

On the road again

27 Oktober 2011

Ditjes en datjes
Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 21967

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: