Fun Fun Fun - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Fun Fun Fun - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Fun Fun Fun

Door: simoneinmoskou

Blijf op de hoogte en volg Simone

17 September 2011 | Rusland, Moskou

Alweer een nieuwe update met nieuwe verhaaltjes! Dit is allemaal vanaf mijn verjaardag tot nu, en ik heb weer het een en ander ondernomen en Moskou weer beter leren kennen.

Doordeweeks ga ik gewoon naar school, net als alle andere exchange studenten. Ik heb echt een perfect rooster moet ik zeggen, ik heb vrijdag vrij (en de zaterdag ook, sommigen moeten dan naar school) en mijn dagen zijn niet zo heel erg lang. Het gaat er wel een beetje anders aan toe dan op Nederlandse hogescholen moet ik zeggen. Docenten lopen gewoon weg midden in de les om even te telefoneren, en hangen dan 20 minuten aan de telefoon, of ze helpen hun collega die de sleutels van een ander lokaal kwijt zijn wat nog eens een halfuur duurt. Russische docenten kijken je zelden recht in het gezicht, dus tijdens lectures ligt iedereen te slapen, want de docent ziet je toch niet, die kijkt alleen maar naar de vloer. Mijn Russische taallessen gaan overigens erg goed; ik heb ongeveer 15uur Russisch in de week, en ik merk nu al vooruitgang met mijn taal. Wel een beetje jammer dat alles in het Russisch uitgelegd wordt, maar dat krijg je ook wel snel genoeg onder de knie.

Afgelopen zaterdag ben ik met een paar Oostenrijkers en een paar Duitsers een boottripje gaan maken op de rivier '', oftewel de Moskva. Heel erg leuk om te doen, want zo zie je Moskou vanuit een heel ander punt. We zijn langs de centrale universiteit van Moskou gegaan, het Olympisch Stadion van Moskou (inclusief skischans!), de chocoladefabriek (die ik overigens nog wil bezoeken, schijnbaar kan je daar chocolade proeven tot je een ons weegt. Vind ik wel leuk.), het Kremlin, de Christus de Verlosserkerk, het Rode Plein en nog veel meer (zie de foto's). Vervolgens zijn we een rondje gaan lopen in de binnenstad, en zijn we naar de beroemde autovrije winkelstraat de (Arbat) gegaan.Vervolgens was het weer tijd om naar huis te gaan. De meesten zijn gaan stappen, maar ik ben thuisgebleven, want ook ik ben het feesten weleens zat.

Op de zondag zijn we naar het Kosmonautisch Museum geweest met een Russische gids. Erg leuk was dat, maar gelukkig was er 1 van de buddies mee om alles te vertalen voor ons. Zo hebben we de hondjes gezien die voor het eerst de ruimte in werden gestuurd. Het eerste hondje heette Laika, en heeft het niet overleefd, want dat beestje is verbrand bij een temperatuur van 2000 graden. Vervolgens was er 1 achterlijke student die zich afvroeg of dat hondje nog leefde of niet. Die heb ik vervolgens vierkant uitgelachen. Ze heeft daarna nooit meer tegen me gepraat, dus misschien moet ik maar wat aardigs tegen haar zeggen (of niet). Ook hebben we de 2 hondjes gezien die wél levend terug zijn gekomen, en natuurlijk staan er overal odes aan Joeri Gagarin, de eerste man in de ruimte. Een van zijn dochters geeft overigens les op onze universiteit, maar van wat ik heb begrepen is het niet echt een indrukwekkend persoon. Ook zijn we tijdens de tour door het museum een Aziaat tegengekomen die Astronaut is, en ook de ruimte in is geweest. Die wilde natuurlijk wel met ons allemaal op de foto, dus die kunnen jullie natuurlijk ook zien. Mogen jullie raden wie de de astronaut is op de foto. De tour werd afgesloten met een kort filmpje in de bioscoop die ze daar hebben, en toen was het wederom tijd om terug te keren naar de dorm.

Op de woensdagavond zijn we met de exchange students naar een Russische dansvoorstelling geweest. Ik vond het echt ontzettend leuk om te zien, het was ontzettend kleurrijk en ze dansten echt heeeeeel erg snel! Ik heb wel in mijn broek gepist van het lachen toen er ineens een idioot in een paardenkostuum verscheen, en mijn Oostenrijkse kamergenootje begon te gillen van het lachen. Ik heb mezelf kostelijk geamuseerd. Ook wilde ik samen met een Duitse student kaartjes regelen voor een Tchaikovsky concert, dat zijn we de dag erna gaan doen. Hij spreekt amper Russisch, hij is nog een beginner, dus aan mij de taak om te vragen om kaartjes. Ik dus naar de kassa en in mijn beste Russisch (wat best aardig klinkt moet ik zeggen) vragen of er nog kaartjes beschikbaar zijn. Spreekt die vrouw achter de kassa in vloeiend Engels dat alles is uitverkocht! Haha nou wij balen natuurlijk, maar ik heb inmiddels ook nog allemaal andere concerten van Tchaikovsky gevonden, dus hopelijk hebben we daar meer geluk!

Vrijdag hadden de buddies 'The Plekhanov Games' georganiseerd. Een jaarlijks evenement, speciaal voor de exchange students. Het was gedaan als de Olympische Spelen, en we moesten in teams alle spelletjes af en zoveel mogelijk gouden munten verdienen. Ieder team representeerde een land, en ons team was Japan. De spelletjes varieerden van geblinddoekt in een polonaise slalomen om waterflesjes heen, tot een ring doorgeven met een lucifer in je mond en zo snel mogelijk je kleding uittrekken en 1 persoon daarmee aankleden (en dit allemaal zonder wodka). Natuurlijk de grootste lol gehad, en wat ook heel leuk was, we hebben de 3e prijs bemachtigd van de 8 teams! Best een prestatie! Iedereen kreeg na afloop een tshirt en een button, en hebben de spelletjes afgesloten met een drankje. Ik was inmiddels snel naar de dorm toe gegaan, want ik had een aantal mensen beloofd dat ik pannenkoeken zou maken. Ik was nogal sceptisch, maar ik kan, als ik iedereen mag geloven, heerlijke pannenkoeken bakken. Ik kan ze zelfs in de lucht gooien en opvangen met de pan! Iedereen kwam nog na afloop mijn kamer in om te zeggen 'Thank you so much for the delicious pannenkoeken Simone', dus dat is wel leuk haha. Koken doe ik nog steeds graag, en ik krijg nog steeds complimenten over mijn kookkunsten. Niemand snapt ook waarom Anna en Jason mijn eten nooit lekker vonden haha.

Anyway, dit was het weer voor deze keer, volgende keer weer meer verhaaltjes!

!

  • 17 September 2011 - 09:51

    Denise:

    Anna en Jason stellen zich gewoon aan ;) En ik vind dat van die hondjes wel een beetje zielig hoor haha.

  • 17 September 2011 - 09:57

    Samantha:

    Pas nou maar op, straks moet je thuis ook elke dag gaan koken! Ik lees gelukkig nog niets over de Russische mannen, dus het gaat goed haha ;)

  • 17 September 2011 - 11:57

    Toek:

    Zie ik hoef helemaal niet te komen. Dan heb je toch geen tijd. Ballet heb je al gezien. Heel leuk allemaal. Knap dat je 3e bent geworden. Had ik nooit gedacht. Met een eetwedstrijd zou ik dat wel verwachten

  • 17 September 2011 - 14:26

    Opa Bram:

    Hoi Simone,
    Oma en ik waren vanmiddag in Woerden om vast je vaders verjaardag te vieren (en nog een beetje die van Anna). Lekker gegeten en gezellige tijd gehad. Je Mam bracht ons weer naar Driebergen en toen klom ik meteen in mijn e-mail om je verhaaltje te lezen. Heel leuk, fijne tijd verder en we verwachten het volgend epistel weer met belangstelling.
    Liefs,
    Opa

  • 17 September 2011 - 14:49

    Mam:

    Erg leuk weer allemaal. Blij dat het gelukt is met de pannenkoeken! Wacht maar met bezoek aan de chocoladefabriek tot wij er zijn ;-) !!! Leuk dat ze in Rusland ook "Spellen zonder grenzen" hebben in een studentenversie!

  • 17 September 2011 - 14:53

    Oma Ada:

    Hee Smone, neem voortaan maar wel een verschoning mee want als jij in je broek pist van het lachen.....! Fijn dat je het goed naar je zin hebt. Vanmiddag was het erg gezellig in Woerden. Die foto's stuur ik wel. De cd met de foto's van jou feest aan Anna gegeven, die krijg je dus nog wel. Leuk hoor zo'n pannenkoekenfeest. Doei doei en veel liefs xxxxxxx

  • 17 September 2011 - 18:27

    Janet:

    Je schrijft heerlijk over al je belevenissen, krijg er zelf bijna zin in om er heen te gaan.

  • 18 September 2011 - 13:00

    Orlando Jr:

    Hoi Simone, ben je in die achtbaan geweest die heel vaak over de kop is gegaan?
    doei orlando

  • 23 September 2011 - 17:04

    Art:

    Hey Simone! Eindelijk tijd vrij kunnen maken om jouw bericht ff te lezen! Leuk!! Klink heel gezellig daar en zelfs educatief!!!!! ;-)
    Goed dat je het naar je zin hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Uitwisseling in Moskou

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2012

Dat was het dan alweer...

06 Januari 2012

To Holland and back!

06 December 2011

Lekker Sinterklaas!

11 November 2011

On the road again

27 Oktober 2011

Ditjes en datjes
Simone

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 21971

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Stage Rusland

29 Augustus 2011 - 26 Januari 2012

Uitwisseling in Moskou

Landen bezocht: