Rust en stilte... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu Rust en stilte... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Simone Charnock - WaarBenJij.nu

Rust en stilte...

Door: simoneinmoskou

Blijf op de hoogte en volg Simone

27 September 2011 | Rusland, Moskou

Jawel dames en heren, jullie lezen het goed. Rust en stilte. Dat is wat ik afgelopen weekend heb meegemaakt. Een heleboel exchange studenten zijn voor het weekend naar St Petersburg gegaan, wat betekende dat ik plus nog een aantal studenten de hele verdieping voor onszelf hadden. De badkamer was praktisch voor mezelf, want 3 van de 5 kamergenoten waren weg. De achtergebleven studenten hebben gretis gebruik gemaakt van de rust, en we zijn lekker bijgekomen en hebben genoten van de stilte.

Uiteraard heb ik niet non stop in de dorm gezeten, ik heb tot nu toe het beste weekend hier gehad!
Op donderdagnacht is iedereen vertrokken, en vrijdag zijn we met een klein groepje meiden lekker gaan winkelen in de Auchan en donuts eten bij de Dunkin' Donuts. (Je hebt hier een heleboel Amerikaanse ketens, echt geweldig). Vervolgens lekker een drankje gedaan in de Heinekenbar, en de dag afgesloten met een pyjamaparty in mijn kamer. Mijn Franse kamergenootje (Marine) had het fantastische idee om wat flesjes wijn in te slaan en die naar binnen te smokkelen. Samen met Laura uit Oostenrijk en Vincent en Stefan uit Duitsland alles mee naar binnen kunnen krijgen. Vincent was constant doodnerveus dat iemand onze kamer binnen zou vallen en ons recht afnemen om hier te mogen slapen hahaha ahh dat was echt zielig. Maar wat nog veel zieliger was, was dat we geen flesopener hadden, geen draaidop zat op de fles wijn, en iedereen of in St Petersburg zat, of aan het stappen was tot na 6u. Het heeft ons welgeteld 1,5 uur gekost om een fles wijn proberen open te krijgen, en die fles konden we na afloop weggooien, want het is dus echt niet mogelijk om een fles wijn met nagelschaartjes, messen etc open te krijgen. Na 1,5 uur besloot Laura maar om bij iedereen aan te kloppen, en warempel had een Tsjechische student een Zwitsers zakmes :D Toen kon het feestje pas echt beginnen, maar we waren toen zo moe dat we alle wijn achterover hadden geslagen en naar bed zijn gegaan.

Op zaterdag had Vincent bedacht dat we wel naar Kuskovo park konden gaan. Dit is een heel oud park buiten het centrum van Moskou, met overal kleine paleisjes laat ik maar zeggen, en het was het erfgoed van een Graaf uit Moskou. Een ontzettend mooi park, met vallende bladeren van de herfst en prachtige kleuren overal. We voelden ons wel een beetje underdressed (Laura, Susie, Vincent, Stefan en ik), want er waren ongeveer 100.000 bruiloften aan de gang. Overal zag je bruiden en bruidegommen rondlopen. Wat wel opviel was dat ze allemaal in de leeftijdscategorie 16-20 jaar zitten, en ze keken allemaal erg ongelukkig. We hebben een paar uur daar rondgelopen en in de paviljoenen/paleizen gekeken, en zijn toen weer huiswaarts gekeerd. Laura en Susie hadden namelijk beloofd zelf schnitzels te maken volgens Weens recept. Met zn 5en in de keuken gestaan en allemaal meegeholpen met de voorbereidingen, we zijn ongeveer 2 uur bezig geweest haha. Steeds meer mensen kwamen de keuken in, en uiteindelijk hebben we schnitzels gemaakt voor 10 man ofzo. Het was echt zo ontzettend lekker, en we hebben enorm veel lol gehad met het maken ervan, dus dit was voor herhaling vatbaar. Uiteraard de avond weer afgesloten met een pyjamaparty en wijn uit een drinkpak, zodat we niet nog een keer uren bezig zijn met het openen van een fles zonder flesopener.

Op de zondag hadden de buddies een dagtrip gepland naar een of ander Russisch dorpje, maar ik was zo ontzettend moe dat ik besloot thuis te blijven. Lekker relaxed, niks gedaan, filmpje gekeken, ik heb ervan genoten. Susie was ook thuisgebleven, en we zijn samen Russische, Duitstalige en Nederlandse liedjes gaan leren. Ik heb haar Suzanne van VOF de kunst geleerd, ze is helemaal weg van dat liedje hahaha. Ook hebben we een Russisch liedje wat echt van ons 5jes is, ik zal er nog wel een link bij plaatsen. Susie en ik zijn de hele dag gaan oefenen met de tekst erbij, en nu kan ik zeggen dat ik een volledig lied in het Russisch kan zingen. Leuk he :D 's Avonds ben ik met Susie, Vincent en Stefan naar een Russisch restaurant geweest, waar je voor een prikkie typisch Russische gerechten kan eten. Dat was echt suuuuperrrrrr :D Als minj ouders langskomen moeten ze daar sowieso gaan eten haha. Eenmaal weer thuis hebben we een laatste pyjamaparty gehouden voor school weer begint.

Nog 1 leuk verhaal voor ik mijn blogje afsluit: op vrijdagavond is Susie met de andere Oostenrijkers gaan stappen in een of andere tent, en is ze met nog 3 anderen terug naar de dorm gegaan in een gypsiecab. Een gypsiecab is een willekeurige automobilist die je kan vragen of hij/zij je van A naar B wilt brengen. In de auto wilde Susie de chauffeur betalen, en heeft ze haar portomonnee daar laten liggen. Heel dom van haar, maar goed als je dronken bent doe je wel vaker rare dingen. Susie kwam volledig overstuur in de dorm, en heeft dagenlang gehuild, want alles wat ze nodig had zat in haar portomonnee. Op de zondagavond waren we net uit eten geweest, en in de metro kreeg Susie een telefoontje van Laura. De chauffeur heeft de portomonnee van Susie teruggebracht naar de dorm. Hij heeft heel Moskou afgereden op zoek naar de locatie van de dorm, om Susie's portomonnee terug te brengen. Echt ongelovelijk dat ie dat heeft gedaan, al helemaal in een stad als Moskou. Zo blijkt maar weer, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Mijn volgende verhaaltje zal gaan over St Petersburg, want daar ga ik begin oktober heen :D Tot de volgende keer maar weer!

xxxxxx

• 27 September 2011 - 08:30

Charlene:

Heel leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat daar, en dat je het zo ontzettend naar je zin hebt. We missen je wel hier hoor. Woerden is zo rustig geworden xD Geniet ervan meis! xxx

• 27 September 2011 - 08:37

Wilma Tijs:

Net al je reis verslagen gelezen.heel leuk maar soms too much information for mothers omas grandmothers and rent a grannies.the bits about the wodka i pretended not to understand.have fun and don,t get hooked on a russian.xx

• 27 September 2011 - 10:06

Denise:

Klinkt weer leuk kieeeend. je mag straks in NL ook wel voor mij koken :)

• 27 September 2011 - 15:48

Toek:

Ik wil ook echte schnitzel van je proeven. Verrassend dat t over eten en zuipen gaat hahahaha. Have fun in st pb
    Xx

• 27 September 2011 - 16:14

Mam:

Jammer dat we al een hotel geboekt hebben want we hadden gewoon 4 nachten een pyamaparty kunnen houden bij jou!!! :-D

• 28 September 2011 - 09:24

Art:

Hee feest beest!!! Rusland klinkt best leuk als jij er over schrijft!!! Wie weet, als het er weer wat warmer is ga ik er ook eens heen!!!

• 29 September 2011 - 18:29

Jacomien:

Hai Simone,
    kun je ook een keer een blog schrijven waar ik geen trek van krijg?
    grtz Jacomien

Nb die jongen met dat donkere haar looks good

• 10 Oktober 2011 - 17:21

Opa Bram:

Lieve Simone,
    Onderweg hebben we aan boord jouw verhaal weer kunnen lezen. Klonk weer geweldig! Geniet van het vele goede en mooie dat je daar kunt meemaken. Wij zijn vandaag teruggekeerd van onze cruisevakantie en die was geweldig. Via een paar emailtjes konden we je op de hoogte houden. Het mooiste in Rusland zijn de Mannenkoren, Simone! Heb je daar je vrienden nog niet voor gestrikt om eens te gaan luisteren?
    Liefs, Opa

• 10 Oktober 2011 - 19:12

Oma Ada:

Net de koffers uitgepakt en je verhaal gelezen!! Nou wat je maar rust en stilte noemt...!!! Eten en drinken is daar wel belangrijk. Nou die funny oma van jou zal binnenkort ook eens een mooie foto sturen hoor. Dus als jij terug komt ga je in het Russisch voor ons zingen. Heel leuk.
    Veel liefs xxxxxx